محققان دریافتند تاثیرات جایگزین های نمک در کاهش فشارخون می تواند از مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی از جمله سکته پیشگیری نماید.

جایگزین های نمک ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهند

سلامت نیوز:محققان دریافتند تاثیرات جایگزین های نمک در کاهش فشارخون می تواند از مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی از جمله سکته پیشگیری نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ۳۰ درصد از مرگ‌های جهانی در سال ناشی از بیماری قلبی عروقی هستند که فاکتور اصلی آن، فشارخون بالا ناشی از مصرف رژیم غذایی پرنمک است.

مطالعات مقدماتی مربوط به بیماری کووید ۱۹، حاکی از رابطه بین فشارخون بالا و ریسک بالاتر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ هم است.

به گفته محققان، جایگزینی نمک غنی شده از پتاسیم به جای نمک خانگی معمولی می‌تواند نجات دهنده جان افراد باشد.

طبق اعلام محققان مؤسسه سلامت جهانی جرج در استرالیا، استفاده از جایگزین‌های نمک علاوه بر کاهش مرگ و میرهای مرتبط با بیماری قلبی عروقی، موجب کاهش نرخ ابتلاء به بیماری مزمن کلیوی هم می‌شود.


جایگزین نمک توصیه شده توسط محققان، حاوی میزان کمتر کلرید سدیم در مقایسه با نمک عادی است که تقریباً دارای ۷۰ درصد سدیم و ۳۰ درصد کلرید پتاسیم است.

از آنجائیکه مصرف نمک حاوی پتاسیم برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی پیشرفته با عوارض جانبی همراه است این گروه از بیماران قبل از مصرف باید با پزشک شأن مشورت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha