شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 292890

مهندسان چینی موفق به طراحی و ساخت عینک هوشمندی شدند که قادر است مبتلایان به کووید ۱۹ را شناسایی کند.

تشخیص کرونا با استفاده از عینک هوشمند

سلامت نیوز:مهندسان چینی موفق به طراحی و ساخت عینک هوشمندی شدند که قادر است مبتلایان به کووید ۱۹ را شناسایی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در اواخر سال میلادی از شهر ووهان چین شیوع یافت و در فرصتی کوتاه سراسر جهان را دربرگرفته و تبدیل به یک پاندمی شد.


این ویروس تاکنون بیش از سه میلیون تن را در جهان مبتلا کرده و هزاران نفر را نیز به کام مرگ برده است. دانشمندان و منخصصان بسیاری در دنیا برای نابودی این ویروس دست به دست هم داده‌اند تا شاید بتوانند راه درمانی برای آن بیایند. در همین رابطه یک استارت‌آپ چینی  موفق به طراحی و ساخت عینک هوشمندی با نام تجاری T۱ شده است که می‌تواند دمای بدن افراد را نشان دهد.


بر اساس اظهارات طراحان تشخیص سریع و از راه دور از قابلیت‌های این محصول هوشمند است. عینک هوشمند مجهز به سنسور مادون قرمز و دوربین بوده و به کاربر اجازه مشاهده درجه حرارت کاربر را می‌دهد.


به گفته مسئولان تقاضا برای دریافت این محصول دو هفته پس از تولید به طرز قابل توجهی رشد داشته است. تاکنون ۱۰۰۰ جفت از این عینک هوشمند به مدارس، پارک‌های علم و فناوری و مدارس فروخته شده است.

این شرکت اکنون در حال به‌روزرسانی T۱ برای تشخیص همزمان چند فرد در مکان‌های عمومی مانند مراکز خرید یا فرودگاه‌هاست. این محصول به منظور تشخیص زودتر افراد مشکوک به کووید ۱۹ بدون تماس مستقیم ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha