سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 293093

برای همه ما پیش امده که در هنگام انجام کاری یکی از ناخن هایمان بشکند، در اینجا چند نکته خیلی مهم برای تقویت و پیشگیری از شکستن ناخن ها بیان می شود.

چرا ناخن هایمان دائم می شکند؟

سلامت نیوز: برای همه ما پیش امده که در هنگام انجام کاری یکی از ناخن هایمان بشکند، در اینجا چند نکته خیلی مهم برای تقویت و پیشگیری از شکستن ناخن ها بیان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، حتما شما هم هنگام شستن ظرف‌ها یا تمیز کردن منزل، ناخن‌هایتان شکسته است. در این‌جا می‌خواهیم به شما پیشنهادهایی را ارائه کنیم تا ناخن‌های سالم و محکم‌تری داشته باشید و تا حد امکان از شکسته شدن آن جلوگیری کنید.

ژل لاک و کاشت ممنوع

 استفاده از ژل لاک و کاور،شاید به دست شما زیبایی خاصی ببخشد اما وجود این مواد شیمیایی به علت نرسیدن هوا، ناخن‌های شما را به شدت شکننده می‌کند و بعد از آن‌که این مواد را از روی ناخن‌های خود بردارید، مطمئن باشید دچار قارچ یا عفونت خواهید شد.
 
در هنگام شستن ظروف دستکش بپوشید

یکی از مواردی که سبب شکننده شدن ناخن‌ها می‌شود مرطوب بودن مداوم دست‌های شماست، پس باید سعی کنید دست‌هایتان مدت زمان زیادی زیر آب نباشد.

گروه ویتامینB

یکی از دیگر مواردی که به سالم و قوی ماندن ناخن‌های شما کمک می‌کند، مصرف گروه ویتامین B است. ویتامینB در تخم مرغ، لبنیات، ماهی سالمون، آووکادو، سیب‌زمینی، مغزها، گل‌کلم، جو وغلات یافت می‌شود.


کلاژن

بهتر است برای سالم ماندن ناخن‌هایتان از خوراکی و غذایی‌هایی که جذب کلاژن را بالا می‌برد، استفاده کنید. از میوه‌های کلاژن‌ساز می‌توان پرتقال، لیموترش و توت‌فرنگی را نام برد و همچنین برای جلوگیری از کاهش کلاژن در بدن‌تان باید از مصرف دخانیات و قند زیاد خودداری کنید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید.
 
 آهن

میزان آهن مورد نیاز برای خانم‌های ۱۹ تا۵۰ سال، ۱۸ میلی گرم در روز و برای خانم‌های بالای ۵۰ سال ۸ میلی گرم در روز است. گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، اسفناج و بادام زمینی را به غذای روزانه خود اضافه کنید.


 منیزیم

مصرف روزانه ۳۲۰ میلی گرم منیزیم به  هر خانمی توصیه می‌شود، منیزیم به وفور در غلات نظیر گندم، بادام زمینی، لوبیا سیاه و سبزیجاتی با برگ های تیره وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha