مدیرکل انتقال خون استان تهران از کاهش ۳۰ درصدی مشارکت مردم برای اهدای خون در اولین شب قدر سال جاری نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها در اولین شب قدر سال جاری

سلامت نیوز:مدیرکل انتقال خون استان تهران از کاهش ۳۰ درصدی مشارکت مردم برای اهدای خون در اولین شب قدر سال جاری نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا دکتر محمدرضا مهدی زاده گفت: در شب نوزدهم ماه رمضان، ۸۴۸ نفر از شهروندان نوعدوست و مسئولیت پذیر به مراکز اهدای خون در سطح استان تهران مراجعه کردند که ۶۵۸ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.


مدیرکل انتقال خون استان تهران با تشریح آمار اهداکنندگان خون در اولین شب قدر سال ۹۹ بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف اظهارکرد: ۳۱۷ نفر از اهداکنندگان در دسته اهداکنندگان مستمر بودند که سالی حداقل دو بار به مراکز اهدای خون می‌آیند و ۲۱۵ نفر هم در دسته اهداکنندگان با سابقه بودند که در سال‌های گذشته، سابقه مشارکت در این کار انسانی را داشته‌اند.


مهدی زاده ادامه داد: ۱۲۶ اهداکننده در اولین شب قدر امسال برای اولین بار به جمع اهداکنندگان خون پیوسته‌اند که امیدواریم در آینده و با همراهی مستمر، شاهد حضور یک نسل جدید در مسیر نجات بیماران نیازمند به خون باشیم.


به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، مدیرکل انتقال خون استان تهران در پایان ضمن دعوت از مردم به مشارکت بیشتر در این امر انسانی و نجات‌بخش گفت: ذخایر خونی ما برای تامین نیازهای بیماران در شرایط بحرانی نیست اما به خاطر نیاز روزانه بیماران در بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستان سطح استان تهران، چشم انتظار حضور و مشارکت بیشتر مردم مهربان و ایثارگر تهرانی در مراکز اهدای خون هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha