شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 294010

متخصص قلب و عروق گفت: افراد مبتلا به فشار خون بهتر است مصرف نمک را به طور کامل قطع کنند.

علامت ابتلا به فشار خون چیست؟

سلامت نیوز: متخصص قلب و عروق گفت: افراد مبتلا به فشار خون بهتر است مصرف نمک را به طور کامل قطع کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق  درباره علائم بیماری فشار خون گفت: اولین علامت فشار خون بی علامتی است مگر در مراحل شدید که با علائمی مانند سردردُ سرگیجه و حالت تهوع و تنگی نفس شدید خود را نشان می‌دهد که البته این مرحله بسیار پیشرفته است

قارونی با بیان اینکه  فشار خون چون ارثی است به طور اتفاقی مشخص می‌شود گفت: فشار خون نرمال می‌تواند عدد ۱۲ روی ۸ و ۱۲۰ روی ۸۰ باشد البته در بیماران مبتلا به فشار خون ترجیح می‌دهیم فشار خون بالاتری داشته باشند، به دلیل اینکه فشار خون عوارضی مانند تنگی عروق دارد و در این دسته افراد باید خون با فشار بیشتری به عروق برسد.

وی عنوان کرد: فشار خون نارسایی قلب، درد پا، نارسایی مغزی را در پی دارد و ممکن است باعث سکته قلبی و سکته مغزی شود.

قارونی اظهار داشت: فشار خون معمولا ارثی است و در خانواده‌هایی که سابقه دارند باید مصرف نمک به شدت کاهش پیدا کند. افراد بالای ۶۵ سال باید هر سه ماه یکبار به پزشک مراجعه کنند و داروهای خود را قطع نکنند، این دسته از افراد باید بدانند فشار خون قطع شدنی نیست و باید مصرف دارو همواره ادامه داشته باشد.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بهترین دستگاه برای تست فشار خون دستگاه جیوه‌ای است گفت: ممکن است دستگاه‌های دیجیتال با یک یا دو درجه اختلاف را نشان دهد. این باور که بدن به بالا بودن فشار خون عادت می‌کند اشتباه است و فردی که به یکباره دچار افزایش فشار خون می‌شود خطرناک تر است.

وی تصریح کرد: هیچ عاملی به اندازه مصرف نمک باعث افزایش فشار خون نمی‌شود و افراد مبتلا به فشار خون باید استفاده از نمک در غذا را ممنوع کنند به دلیل اینکه مصرف میوه‌هایی مانند سیب می‌تواند نمک بدن را تامین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha