پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 294969

یک روانشناس درباره راهکار تشویقی برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، توضیحاتی داد.1 ساعت پیش۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد

راهکارهای تشویقی افزایش اعتماد به نفس

سلامت نیوز: یک روانشناس درباره راهکار تشویقی برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، توضیحاتی داد.1 ساعت پیش۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ،   این روانشناس  درباره راهکار تشویقی برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، اظهار کرد: می‌توان با قاطعیت گفت که اکثر والدین خواستار تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس بالا هستند و اعتقاد دارند که افزایش اعتماد به نفس در وجود کودکان موجب شکل گیری آینده درخشان آن‌ها خواهد شد.


وی بیان کرد: خوب است بدانیم که اعتماد به نفس از تجارب شخصی هر فرد نشات می‌گیرد و با توجه به اتفاقات مثبت و منفی در طول زندگی دستخوش تغییر می‌شود. شکل گیری اعتماد به نفس کودکان در خانه آغاز می‌شود و سپس مدرسه نیز به عنوان یک عامل تاثیرگذار به میدان می‌آید.


او با بیان اینکه از جمله نشانه‌های کودکانی که اعتماد به نفس پایین دارند می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد، گفت: احساس نیاز به توجه مداوم، خجالتی بودن بیش از حد معمول، عدم مسئولیت پذیری و ترس بسیار زیاد از شکست اشاره کرد.


این روانشناس با اشاره به اینکه حالا که به برخی از نشانه‌های کودکان با اعتماد به نفس پایین اشاره کردیم می‌توان برخی از راهکار‌های مناسب جهت افزایش اعتماد به نفس آنان را مطرح کرد، تصریح کرد: جنسیت کودکان را بپذیرید و این حس را به آن‌ها منتقل کنید که او همان فرزندی است که می‌خواستید، به کودکان خود حق انتخاب بدهید و در صورت شکست خوردن و انتخاب نامناسب، آن‌ها را شماتت نکنید و با آنان همدردی کنید و کودکان را بدون قید و شرط دوست بدارید و در صورت بروز اشتباه از جانب آنان طردشان نکنید؛ بلکه رفتار آن‌ها را نقد کنید.


وی افزود: به هیچ وجه احساس گناه را در کودکان خود به وجود نیاورید و به اصطلاح به آن‌ها عذاب وجدان ندهید، به کودکان خود مسئولیت‌های در حد توان او بدهید و در طول انجام آن کار او را تشویق کنید، هرگز کودک خود را به دیگران مقایسه نکنید.


او خاطرنشان کرد: در نهایت به خاطر داشته باشید که تمام کودکان و حتی بزرگسالان نیاز دارند که به خودباوری برسند و حس کنند که می‌توانند زندگی خوبی را پشت سر بگذارند. به کودکان کمک کنید تا جنبه‌های مثبت خود را کشف کنند وبه طور مداوم او را در این زمینه تشویق کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha