چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 295993

مهم است که در اثر همه گیری COVID-19 از نظر جسمی به اندازه کافی فعال باشید. در این مواقع چالش برانگیز هنگامی که افراد به سیستم ایمنی قوی تر و راهی برای جلوگیری از افزایش ناگهانی وزن نیاز دارند، ورزش کردن نقش مهمی را ایفا می کند.

آیا شنا تاثیری در کاهش وزن دارد؟

سلامت نیوز: مهم است که در اثر همه گیری COVID-19 از نظر جسمی به اندازه کافی فعال باشید. در این مواقع چالش برانگیز هنگامی که افراد به سیستم ایمنی قوی تر و راهی برای جلوگیری از افزایش ناگهانی وزن نیاز دارند، ورزش  کردن نقش مهمی را ایفا می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یکی از فعالیتهایی که مورد توجه کمتری قرار گرفته است اما می تواند مزایای بسیاری را در پی داشته باشد شنا است. این ورزش هم به عنوان یک تقویت کننده قلب و هم به عنوان یک تمرین قدرتی انجام می شود که تقریباً تمامی قسمت های بدن در آن حرکت می کند.

شنا چندین اثر مثبت روی بدن دارد، از افزایش ضربان قلب، سوزاندن کالری بیشتر گرفته تا کاهش وزن. انجام حرکات مختلف در آب و مبارزه با مقاومت آب نیز ممکن است به تقویت عضلات کمک کنند.

گرچه به نظر می رسد شنا نسبتاً سخت و گاهی ترسناک باشد، اما این یکی از بهترین تمرینات قلبی عروقی است که هر کسی در هر سنی می تواند انجام دهد. شنا یک تمرین هوازی است که به تقویت عضله قلب کمک می کند، و همچنین بر روی مفاصل تاثیر مثبت دارد، زیرا آب ۹۰ درصد از وزن بدن را پشتیبانی می کند.

شنا به عنوان تمرین کاهش وزن

هنگام شنا، بازوها، پاها و بدن به یک اندازه کار می کنند. به دلیل فعالیت کامل بدن است که شنا کاملاً به کاهش وزن کمک می کند.

یک مطالعه در دانشگاه هاروارد تخمین زده است که یک شخص ۱۲۵ پوندی که ۳۰ دقیقه شنای آزاد یا پروانه ای انجام دهد می تواند ۳۳۰ کالری بسوزاند. انجام کرال سینه ممکن است به کاهش ۳۰۰ کالری کمک کند، در حالی که کرال پشت می تواند ۲۴۰ کالری را بسوزاند.

برای کسانی که به تازگی و برای کاهش وزن شنا را در برنامه های خود گنجانده اند توصیه می شود که این کار را به مدت ۳۰ دقیقه سه بار در هفته انجام دهند. برای مبتدیان بهتر است که بیشتر کرال سینه انجام دهند زیرا مزایای بیشتری نسبت به سایر تکنیک ها دارد.

بعد از گذشت چهار هفته، که به مدت ۳۰ دقیقه شنا کردید می توانید سرعت یا زمان صرف شده در استخر را افزایش دهید تا کالری بیشتری بسوزانید.

البته شنا کردن به تنهایی به کاهش وزن کمک نمی کند. برای مدیریت کالری خود مهم است که آن را با یک رژیم غذایی سالم ترکیب کنید. همچنین خوردن غذای مناسب انرژی شخص را برای انجام ورزش های بیشتر در طول روز تقویت می کند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha