خارج کردن بسیاری از درمان‌های فیزیوتراپی از پوشش بیمه‌ها باعث می‌شود بیماران با تبلیغات غیرواقعی به مراکز اشتباه، درمان‌های اشتباه و آدم‌های اشتباه رو بیاورند.

خارج شدن خدمات فیزیوتراپی از پوشش بیمه‌ای و خطر حضور سودجویان

سلامت نیوز:خارج کردن بسیاری از درمان‌های فیزیوتراپی از پوشش بیمه‌ها باعث می‌شود بیماران با تبلیغات غیرواقعی به مراکز اشتباه، درمان‌های اشتباه و آدم‌های اشتباه رو بیاورند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فلسفه و دلیل اصلی مستقل شدن مراکز فیزیوتراپی، بهبود و ارتقا و بهره وری خدمت فیزیوتراپی به بیماران بوده است و در کنار آن حفظ و شناسایی حرمت حرفه‌ای فیزیوتراپی و جلوگیری از روابط ناسالم حرفه‌ای در نظام سلامت.


اما در طول زمان با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات بیمه‌ای و ... امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اگر چاره‌ای برایش اندیشده نشود، دوباره با همان مشکلات ارجاعات غیرحرفه‌ای بیماران نظام سلامت روبرو خواهد بود و آن هم واقعی نبودن و منطقی نبودن تعرفه‌های فیزیوتراپی و خارج کردن بسیاری از درمان‌های به روز فیریوتراپی ( لیزر – مگنت،  تمرین درمانی و ...) از پرداخت‌های بیمه‌هاست که سبب می‌شود بیماران با تبلیغات غیرواقعی به مراکز اشتباه و درمان‌های اشتباه و توسط آدم‌های اشتباه رو بیاورند؛ بدون آنکه نظارت سازمان‌های نظارتی بر روی آن باشد؛ لذا باید با کارشناسی درست و با کمک وزارت بهداشت، نظام پزشکی و شورای عالی بیمه، بورد و انجمن درمان‌های فیزیوتراپی، در مراکز فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست و طبق تعرفه مناسب و عادلانه انجام شود.


این امر هم از نظر ارتقا سلامت شهروندان و هم از نظر کاهش درمان‌های نادرست کمک بزرگی به نظام سلامت کشورمان خواهد بود و معنی واقعی و دوباره استقلال حرفه‌ای را رقم خواهد زد و جشنی دوباره برای فیزیوتراپیست‌های کشورمان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha