اسکلروتراپی یک روش درمانی پزشکی است که از سال 1930 برای درمان واریس و وریدهای عنکبوتی استفاده شده است. از نظر استاندارد مراقبت، یکی از ایمن ترین و موثرترین روش های درمانی برای از بین بردن ورید ناخواسته پا محسوب می شود.

درمان واریس در کمتر از چند دقیقه با اسکلروتراپی

سلامت نیوز: اسکلروتراپی یک روش درمانی پزشکی است که از سال 1930 برای درمان واریس و وریدهای عنکبوتی استفاده شده است. از نظر استاندارد مراقبت، یکی از ایمن ترین و موثرترین روش های درمانی برای از بین بردن ورید ناخواسته پا محسوب می شود.


اسکلروتراپی چیست؟

به گزارش سلامت نیوز، اسکلروتراپی یک روش حداقل تهاجمی است که توسط پزشک برای معالجه وریدهای عنکبوتی بدون عارضه و وریدهای شبکه ای بدون عارضه انجام می شود. این درمان شامل تزریق محلول در وریدهای آسیب دیده می باشد.


چرا اسکلروتراپی برای وریدهای عنکبوتی روش مناسبی است؟



اسکلروتراپی درمان انتخابی برای وریدهای عنکبوتی پا محسوب می شود. این درمان، یک درمان حداقل تهاجمی است. این روش همچنین می تواند علائم مرتبط با واریس مانند درد، تورم، سوزش و گرفتگی شبانه را بهبود بخشد. وریدهای درمان شده طی چند هفته محو می شوند، اگرچه گاهی دیدن نتایج کامل تا دو ماه طول می کشد. در برخی موارد، ممکن است چندین جلسه اسکلروتراپی مورد نیاز باشد.
آنچه در مورد اسکلروتراپی برای وریدهای عنکبوتی باید بدانید

این پروسه به طور معمول در مطب پزشک انجام می شود، نیازی به بیهوشی ندارد و بسته به میزان وسعت ورید ها معمولاً 15 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

بیماران در حالی که پاهایشان کمی بالا است، به پشت دراز کشیده اند. بعد از پاک کردن ناحیه درمان با الکل، پزشک از یک سوزن ریز استفاده می کند تا به آرامی محلول یا کف را داخل ورید وارد کند. برخی از بیماران هنگام وارد کردن سوزن دچار درد یا گرفتگی جزئی می شوند. محلول تزریق شده باعث تحریک پوشش ورید و تورم و بسته شدن جریان خون می شود.

پس از خارج کردن سوزن، پزشک فشرده سازی را انجام داده و محل را ماساژ می دهد تا خون از ورید تزریق شده خارج شود و محلول را پراکنده کند. در مورد وریدهای بزرگ، ممکن است یک پد فشرده سازی بر روی محل گذاشته شود تا در حالی که پزشک به ورید بعدی برسد، آن ناحیه فشرده شود. تعداد تزریق بستگی به تعداد و اندازه وریدهای تحت درمان دارد.


نحوه آماده سازی برای پروسه

قبل از این پروسه، یک متخصص پوست سابقه بیماری های فرد را مرور کرده و معاینه فیزیکی انجام می دهد. این زمان پزشک و بیمار در مورد انتظارات، خطرات احتمالی و نتایج این روش صحبت می کنند. پزشک وریدهای مورد نظر را بررسی کرده و هرگونه اختلال اساسی در وریدهای خونی را بررسی می کند. هر یک از موارد زیر را حتماً به پزشک خود اطلاع دهید:

اگر باردار هستید. اکثر پزشکان توصیه می کنند برای انجام این پروسه تا بعد از زایمان منتظر بمانید.

در صورت وجود هرگونه بیماری زمینه ای، مانند بیماری قلبی، سرطان یا اختلال انعقادی.

هرگونه دارو یا مکمل هایی که مصرف می کنید.

اگر سیگار می کشید و یا داروهای ضد بارداری خوراکی مصرف می کنید، این امر می تواند خطر لخته شدن خون را افزایش دهد.

اگر آلرژی دارید.


پس از اسکلروتراپی چه انتظاراتی داشته باشید؟



    می توانید بلافاصله بعد از پروسه بایستید و راه بروید. برای جلوگیری از ایجاد لخته های خون و به حداکثر رساندن نتایج درمانی، حرکت دادن پاها بسیار مهم است.
    پوشیدن جوراب های فشرده سازی، جوراب واریس یا بانداژ برای حفظ فشار بر روی وریدهای درمان شده به مدت یک تا سه هفته ضروری است.
    بیشتر افراد می توانند بلافاصله پس از انجام عمل به فعالیت های عادی بازگردند.
    شما باید تا دو هفته از قرار گرفتن ناحیه درمان شده در معرض آفتاب خودداری کنید.

خطرات احتمالی

مانند هر روش درمانی، خطرات مرتبط با آن وجود دارد، اگرچه انجام پروسه توسط متخصص پوست واجد شرایط خطرات به حداقل می رسد. این خطرات و عوارض شامل موارد زیر است:

    کبودی
    قرمزی
    زخم های پوستی
    تیرگی پوست به صورت خط یا لکه
    وریدهای خونی ریز متعدد

عوارض شدیدتر به ندرت اتفاق می افتد، از جمله التهاب، لخته شدن خون، حساسیت، واکنش به محلول های درمانی و عوارض جانبی ناشی از حباب هوا ریز در جریان خون، از جمله تهوع، سردرد، سرفه و اختلالات بینایی.

 درمان واریس با اسکلروتراپی با کادر و پزشکان حرفه‌ای در کلینیک درمان واریس ایران وین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha