چهارشنبه ۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 29749
سلامت نیوز :تکنسینهای فوریتهای پزشکی اصفهان طی 10 روز گذشته با احیای موفق قلبی- ریوی، جان 4 نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.

 به گزارش نظام پرستاری از اصفهان، این بیماران یک مرد 60 ساله، یک جوان 22 ساله و دو زن 68 و 63 ساله بودند که دچار ایست قلبی شده بودند.

یکی از این بیماران مردی 60 ساله دارای سابقه مشکل قلبی و سکته قلبی بود، که ناگهان دچار ایست کامل قلبی ریوی شده بود و بیهوشی وی بلافاصله به اتاق فرمان فوریتهای پزشکی اصفهان اطلاع داده شد.

پس از آن یک واحد امدادی از پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی خیابان کاشانی بر بالین این مرد حاضر شدند و در اقدامی سریع به احیای قلبی ریوی وی پرداختند.

این گزارش حاکی است پس از 20 دقیقه تلاش مستمر تکنسینهای فوریتهای پزشکی در احیاء و ماساژ قلبی بیمار، علائم حیاتی او بازگشت و سپس به بیمارستان کاشانی منتقل و از آنجا به بیمارستان خورشید انتقال داده شد.

در حادثه ای دیگر به اتاق فرمان فوریتهای پزشکی، خودکشی پسری 22 ساله گزارش شد که خود را به دار آویخته و علائم حیاتی خود را از دست داده بود که بلافاصله پس از اعلام حادثه به اتاق فرمان فوریتهای پزشکی، یک واحد امدادی از پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی باغ غدیر اصفهان در صحنه حادثه حاضر شد و در اقدامی سریع به احیای قلبی ریوی (CPR) او پرداختند.

این پسر 22 ساله که سابقه مصرف داروی اعصاب را داشت پس از 10 دقیقه ماساژ قلبی و عملیات احیا، علائم حیاتی خود را بازیافت و سپس با آمبولانس به بیمارستان صدوقی اصفهان منتقل و در بخش ICU بستری شد.

همچنین دو خانم 68 ساله و 63  ساله نیز دچار ایست کامل قلبی ریوی شده و علائم حیاتی خود را از دست داده بودند که بلافاصله دو واحد امدادی مجزا از پایگاه اورژانس اصفهان بر بالین بیماران حاضر شدند و به سرعت به احیای قلبی ریوی(CPR) آنان پرداختند.

بر اساس این گزارش علائم حیاتی زن 68 ساله پس از 15 دقیقه و زن 63 ساله پس از 5 دقیقه تلاش پیوسته تکنسین ها در احیاء و ماساژ قلبی آنان بازگشت و به ترتیب در بخش ICU بیمارستان عسگریه و CCU بیمارستان شریعتی اصفهان بستری شدند که حال آنان رضایت بخش اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha