نتایج آزمایش های کشت سلولی نشان می‌دهد دهان شویه‌های موجود در بازار بر ویروس‌های کرونا تاثیر دارند. مطالعات محققان دانشگاه رور بوخوم آلمان نشان می‌دهد کروناویروس ها می‌توانند با استفاده از برخی دهان شویه‌ها غیرفعال شوند.

دهان‌شویه در کاهش ریسک انتقال کرونا تاثیر دارد

سلامت نیوز:نتایج آزمایش های کشت سلولی نشان می‌دهد دهان شویه‌های موجود در بازار بر ویروس‌های کرونا تاثیر دارند. مطالعات محققان دانشگاه رور بوخوم آلمان نشان می‌دهد کروناویروس ها می‌توانند با استفاده از برخی دهان شویه‌ها غیرفعال شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،محققان پی بردند که تعداد زیادی از ویروس‌ها در حفره دهان و گلوی برخی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ قابل تشخیص است. از این رو معتقدند استفاده از دهان شویه‌ها می‌تواند به کاهش میزان ویروس‌ها و احتمال انتقال بیماری در کوتاه مدت کمک کند.محققان در این مطالعه هشت دهان شویه موجود در بازار آلمان را بررسی کردند.

آن ها هر دهان‌شویه را با ذرات ویروس و یک ماده مداخله کننده مخلوط کردند که برای بازآفرینی اثر بزاق دهان در نظر گرفته شده بود. سپس مخلوط را به مدت ۳۰ ثانیه برای شبیه سازی اثر غرغره کردن، تکان دادند. سپس از سلول‌هایی که گیرنده کروناویروس هستند، برای تعیین مقدار ویروس استفاده کردند. محققان به منظور ارزیابی اثربخشی دهان شویه‌ها، قبل از افزودن آن‌ها به کشت سلولی، به جای استفاده از دهان‌شویه دهان، سوسپانسیون‌های ویروس را با محیط کشت سلولی ادغام کردند.

تمام نتایج آزمایش شده حاکی از کاهش غلظت اولیه ویروس بود. محققان تاکید می‌کنند که دهان شویه‌ها برای درمان بیماری کووید ۱۹ مناسب نیستند و غرغره کردن با دهان شویه نمی‌تواند از تولید ویروس در سلول‌ها پیشگیری کند اما می‌تواند میزان ویروس‌ها را در کوتاه مدت کاهش دهد که در برخی شرایط نظیر دندان پزشکی می‌تواند سودمند باشد.البته نتایج این تحقیقات به این معنی نیست که دهان شویه را زیاد و غیر ضروری مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha