نتایج یک مطالعه پزشکی نشان می‌دهد که مصرف داروهای آنتی بیوتیک با افزایش خطر ابتلا به بیماری التهابی روده مرتبط است.

تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها بر خطر ابتلا به بیماری التهابی روده

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه پزشکی نشان می‌دهد که مصرف داروهای آنتی بیوتیک با افزایش خطر ابتلا به بیماری التهابی روده مرتبط است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است: مصرف داروهای آنتی بیوتیک به ویژه آنتی بیوتیک هایی با طیف وسیعتری از پوشش میکروبی ممکن است خطر ابتلا به بیماری التهابی روده، بیماری کرون و کولیت زخمی را افزایش دهد.


بیماری التهابی روده به ویژه در اروپا، ایالات متحده و دیگر نقاط جهان که با رشد سریع توسعه اقتصادی، بهبود بهداشت و مصرف متداول آنتی بیوتیک ها روبرو بوده اند بیشتر شایع است. با تایید فزاینده نقش میکروبیوم روده در حفظ سلامت بشر، نگرانی ها در این رابطه که داروهای آنتی بیوتیک گروه های میکروبی در روده را تحت تاثیر قرار دهند، افزایش یافته است. این شرایط بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری گوارشی تاثیر دارد.


گروهی از پزشکان سوئدی و آمریکایی در جامع ترین تحقیق انجام گرفته تاکنون در مورد ارتباط آنتی بیوتیک درمانی و خطر ابتلا به بیماری التهابی روده دریافتند که مصرف متداول داروهای آنتی بیوتیک با خطر ابتلا به بیماری التهابی روده و زیرمجموعه‌های آن مرتبط است.


به گزارش مدیکال اکسپرس، در این بررسی محققان به شناسایی ۲۴ هزار مورد جدید ابتلا به بیماری التهابی روده پرداخته و آنان را با ۲۸ هزار خواهر و برادر و ۱۱۷ هزار نفر از عموم مردم مقایسه کردند. محققان با در نظر گرفتن چندین فاکتور خطرزا اظهار داشتند مصرف آنتی بیوتیک در گذشته با افزایش حدودا دو برابری خطر ابتلا به این بیماری‌ گوارشیِ مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha