دست‌هایمان را بشوییم و ماسک بزنیم؛ اگر همگی این موارد را رعایت می‌کنیم پس چرا هنوز کرونا می‌تواند قربانی بگیرد؟

بدترین اشتباهی که درباره ماسک‌ها هنوز انجام می‌دهیم

سلامت نیوز: دست‌هایمان را بشوییم و ماسک بزنیم؛ اگر همگی این موارد را رعایت می‌کنیم پس چرا هنوز کرونا می‌تواند قربانی بگیرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، سازمان بهداشت روانی نیویورک گزارش‌هایی منتشر کرده است که می‌گوید، موج دوم کرونا از مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها و مرکزهای خرید بزرگ شروع شد. سازمان بهداشت روانی نیویورک از اینکه مردم بلافاصله بعد از نشستن پشت میز رستوران‌ها ماسک خود را در می‌آورند اظهار نگرانی کرد. در واقع باید بدانیم، بعد از سفارش دادن غذا، کرونا بی اثر نمی‌شود که ماسک‌مان را بر می‌داریم.

کارشناسان عقیده دارند که برداشتن ماسک در زمان صرف غذا مانعی ندارد؛ ولی تا لحظه‌ای که غذا روی میز نیامده و هنوز پیش خدمت در کمتر از 1 متری ما حضور دارد نباید از ماسک زدن خسته شویم. سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که پیش خدمت‌های همه رستوران‌ها از ماسک استفاده کنند. این موضوع درصد زیادی از احتمال ابتلای پیش خدمت‌ها به کرونا و ناقل بودنشان را کاهش می‌دهد؛ اما این درصد هیچ‌گاه به صفر نمی‌رسد. بنابراین هنوز هم امکان انتقال کرونا از شما به آنها و برعکس وجود دارد.

 ما قبل از صرف غذا، دست‌هایمان را می‌شوییم. ما با دست‌های تمیز، ماسک آلوده خود را از روی صورت بر می‌داریم. برداشتن ماسک به معنای آلوده شدن دوباره دست‌هایمان است. حالا با این ماسک آلوده چه می‌کنیم؟ ما این ماسک آلوده را یا به پایین صورتمان می‌زنیم یا آن را برداشته و داخل کیف می‌گذاریم تا دوباره استفاده کنیم. اگر می‌خواهیم آن را دوباره استفاده کنیم، قبل از اینکه داخل کیف بگذاریم ماسک را ضد عفونی کنیم سپس دست‌های خود را استریل نماییم. با این همه ماسک پایین صورت به هیچ وجه بهداشتی نیست و در واقع ویروس‌هایی که تا آن لحظه اجازه ورود نداشتند در نزدیک‌ترین فاصله با دهان و بینی قرار می‌گیرند و به راحتی وارد بدن می‌شوند. کارشناسان معتقدند که بی توجهی به همین نکات ریز است که به ویروس کرونا اجازه می‌دهد هنوز هم قربانی بگیرد. پس رعایت پروتکل‌های بهداشتی نه؛ بلکه درست رعایت نکردن آنها است که باعث موج دوم کرونا در جهان شده است.

منبع: بست‌لایف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha