یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

سازمان پزشکی قانونی از کاهش آمار غرق‌شدگی در نخستین ماه تابستان ۹۹ خبر داد.

مرگ در رودخانه‌ ۴ برابر بیش از دریاست

سلامت نیوز:سازمان پزشکی قانونی از کاهش آمار غرق‌شدگی در نخستین ماه تابستان ۹۹ خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سازمان پزشکی قانونی در تازه‌ترین گزارش خود از آمارهای غرق شدگی اعلام کرد: در اولین ماه فصل تابستان آمار تلفات غرق شدگی با کاهش ۱۶.۳ درصدی، به ۲۰۱ نفر رسید. این آمار در مدت مشابه سال قبل ۲۴۰ نفر گزارش شده بود که از کل تلفات غرق شدگی تیر امسال ۱۷۲ نفر مرد و ۲۹ نفر زن بودند.


 بر این اساس آمار تلفات غرق شدگی در کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری با کاهش مواجه بوده و به استثنای ماه خرداد، در دیگر ماه های سال رشد منفی داشته است. در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۵۱۳ نفر بر اثرغرق شدگی در کشور جان باختند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۶۰۷ نفر بود، ۱۵.۵ درصد کاهش یافته است.


تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در چهار ماهه امسال ۴۲۷ و تعداد زنان ۸۶ نفر ثبت شده است. در این مدت استان های خوزستان با ۴۹، فارس با ۴۸ و مازندران با ۴۴ فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته اند.


مرگ در رودخانه‌ها چهار برابر بیش از دریا
رودخانه ها همواره درصدر آمار تلفات غرق شدگی قرار دارند و در آمارهای پزشکی قانونی بیشترین مرگ بر اثر غرق شدگی در روخانه ها اتفاق می افتد. در چهار ماهه نخست امسال نیز بیشترین تلفات مربوط به رودخانه هاست. در این مدت ۱۹۹ نفر در رودخانه ها جان باخته اند که این آمار حدود چهار برابر تلفات غرق شدگی در دریا با رقم ۵۰ فوتی (۱۱ نفر محدوده مجاز و ۳۹ نفر در مناطق خارج طرح) است.


مطابق آمارهای موجود در چهار ماهه ابتدایی امسال بعد از رودخانه ها بیشترین آمار غرق شدگی به ترتیب مربوط به استخر کشاورزی با ۶۱، کانال ها با ۵۲، دریاچه های مصنوعی و سدها با ۵۱، دریا با ۵۰، استخرهای شنا با ۳۲، دریاچه طبیعی با ۲۱، حوض و حوضچه ها با ۱۳ و چاه‌ها با ۷ فوتی است. ۲۷ نفر نیز در سایر مکان های آبی جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha