شما هم جزو آن دسته از خانم‌های حساس در انتخاب لباس هستید؟ قطعاً اولین مسئله‌ی مهم در خرید لباس جنس و بعد از آن رنگ و مدل لباس خواهد بود. اما آیا لباس زیر هم به اندازه سایر پوشاک برای شما حائز اهمیت هست؟ لباس زیر زنانه که در اصطلاح انگلیسی لانژری خوانده می‌شود شامل مواردی چون شورت، سوتین، گن و زیرپوش می‌شود که هرکدام از موارد ذکر شده دارای تنوع زیادی در طرح است. اما در هنگام خرید لباس زیر زنانه نکات بهداشتی بسیار مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیریم. برای دانستن موارد مهم در خرید لباس زیر زنانه در ادامه مطالب همراه ما باشید.

نکات بهداشتی در خرید لباس زیر زنانه

سلامت نیوز: شما هم جزو آن دسته از خانم‌های حساس در انتخاب لباس هستید؟ قطعاً اولین مسئله‌ی مهم در خرید لباس جنس و بعد از آن رنگ و مدل لباس خواهد بود. اما آیا لباس زیر هم به اندازه سایر پوشاک برای شما حائز اهمیت هست؟ لباس زیر زنانه که در اصطلاح انگلیسی لانژری خوانده می‌شود شامل مواردی چون شورت، سوتین، گن و زیرپوش می‌شود که هرکدام از موارد ذکر شده دارای تنوع زیادی در طرح است. اما در هنگام خرید لباس زیر زنانه نکات بهداشتی بسیار مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیریم. برای دانستن موارد مهم در خرید لباس زیر زنانه در ادامه مطالب همراه ما باشید.



اگر قصد خرید لباس زیر زنانه را دارید به جنس پارچه آن توجه کنید!

از آنجا که دهانه واژن بسیار حساس بوده و باید با ملایمت با آن رفتار شود، بهترین جنس لباس زیر زنانه نخ است. واژن به صورت معمول ترشحاتی دارد که کاملا طبیعی می‌باشد. لباس زیر برای جذب ترشح اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این میان، شورت‌های زنانه نخی مناسب‌تر هستند. چرا که پارچه‌های از جنس الیاف مصنوعی یا نایلون مانع تنفس پوست شده و با ایجاد گرما و رطوبت باعث بروز عفونت‌های قارچی می‌شوند. همچنین برای لباس زیر بالاتنه (سینه بند یا سوتین) نیز بهترین جنس پارچه‌ی نخی است. زیرا سایر جنس‌ها ممکن است حساسیت پوستی و خارش به وجود آورند.

پوشیدن لباس زیر تنگ خطرناک است!

بعضی تصور می‌کنند پوشیدن لباس زیر تنگ جذاب‌تر است، درحالیکه پوشیدن طولانی مدت لباس تنگ باعث سوزش و خارش ناحیه تناسلی می‌شود. لباس زیرهای لاغری یا گنی که بسیار تنگ هستند موجب فشردگی اعصاب و کاهش گردش خون در آن ناحیه می‌شوند. پوشیدن این نوع لباس زیر زنانه ممکن است پاها را برای مدت طولانی کرخت و بی‌حس کند. از طرفی پوشیدن و کندن این نوع از البسه بسیار سخت است، لذا در مدتی که آن را پوشیده‌اید، تخلیه ادرار را به تعویق انداخته و این کار مشکلات کلیوی نیز ایجاد می‌کند. عوارض این نوع از لباس زیر زیاد است. بنابراین با خرید لباس زیر زنانه تنگ سلامتی خود را به خطر خواهید انداخت. سینه بند تنگ نیز برای بانوان مضر است؛ چرا که محکم بستن سینه‌ها ممکن است غدد درونی آن را منفعل کرده و عوارضی را به وجود آورد.

اگر ورزشکار هستید لباس زیر زنانه مناسب ورزش بخرید

برای ورزش بهتر است لباس زیرتان خیلی تنگ یا خیلی گشاد نباشد و همچنین جاذب رطوبت باشد. چراکه بدن در هنگام ورزش بسیار عرق می‌کند و ممکن است باعث ایجاد عفونت‌های ناحیه تناسلی شود. برای خرید لباس زیر زنانه مناسب ورزش می‌توانید لباس زیرهای مخصوصی که یک لایه جاذب دارند را خریداری کنید، تا در هنگام ورزش احساس خوشایندی داشته باشید.

مهم‌ترین نکات بهداشتی بعد از خرید لباس زیر زنانه را بدانید!

    شست‌وشوی اولیه:

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که بعد از خرید لباس زیر زنانه خود، آن را با آب ولرم و مایع لباسشویی شسته و در معرض آفتاب خشک کنید. زیرا لباس زیر طی فرآیند تولید در معرض آلودگی نیز قرار می‌گیرد.



    تعویض به موقع لباس زیر:

در صورتی که ترشحات زیادی دارید یک الی دو بار در روز لباس زیرتان را تعویض نمایید. اما اگر ترشح ندارید میتوانید هر دو روز یک بار لباس زیرتان را عوض کنید. استفاده از پد بهداشتی برای جذب ترشح هم می‌تواند گزینه خوبی باشد، اما با استفاده مکرر از پد بهداشتی ممکن است موجب سوزش یا قارچ شوید.

  هنگام خواب لباس زیر نپوشید:

اگر دچارعارضه خاصی نیستید در پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر زنانه هنگام خواب مختار هستید. اما اگر دچار عفونت‌های قارچی هستید شب‌ها بدون لباس زیر بخوابید تا ناحیه تناسلی در معرض هوا بوده و خشک شود. اما در طول روز هرگز بدون لباس زیر نمانید؛ چرا که برخورد ناحیه تناسلی با سایر لباس‌ها می‌تواند موجب سایش و سوزش شود. بنابراین بهتر است رطوبت ناشی از ترشحات واژنی به وسیله لباس زیر زنانه خوب جذب شود تا از بروز عفونت‌های زنانه نیز جلوگیری گردد.

شست‌وشوی مناسب لباس زیر:

نکته مهم بعد از خرید لباس زیر زنانه، نحوه‌ی شست‌وشوی لباس است. لباس زیر می‌بایست با ملایمت شسته شود. همچنین بهتر است برای شستن لباس زیر زنانه از شوینده‌های ملایم و ضدحساسیت استفاده کنید. پس از شست‌وشو نیز باید به این موارد توجه کنید:

پس از شستن لباس زیر زنانه بهتر است آن را در معرض آفتاب قراردهید تا خشک شود. در صورتی که این روش مقدور نبود لباس زیر را با درجه کم اتو خشک و سپس استفاده کنید.
چنانچه مبتلا به عفونت واژینال هستید، لباس زیر آلوده‌تان را با سایر لباس‌ها درون ماشین لباسشویی نیندازید. زیرا این کار موجب انتشار آلودگی در سایر لباس‌ها می‌شود. پس بهتر است لباس زیر را جداگانه درون ماشین لباسشویی بیندازید.
برای رفع عفونت باقی مانده در ماشین لباسشویی، نصف پیمانه وایتکس را درون ماشین ریخته و ماشین را در حالت خالی روشن کنید تا به مدت 20 دقیقه شست‌وشو داده شود.
لازم به ذکر است که حتی لباس زیرهای تمیز نیز که به درستی شسته می‌شوند حاوی حدود 10000 باکتری زنده هستند. همچنین حدود یک دهم مدفوع هربار روی لباس زیر باقی می‌ماند. بنابراین بهتر است سالی یکبار لباس زیر زنانه را دور ریخته و کاملا تعویض کنید؛ تا هم سلامتی‌تان حفظ شود و هم دچار مشکلات زناشویی نشوید.



تاثیر رنگ و مدل در خرید لباس زیر زنانه

قطعا برای داشتن یک رابطه‌ی زناشویی پرنشاط و افزایش اعتمادبه‌نفس، به طرح و رنگ لباس زیر توجه می‌کنید و زیباترین آن را انتخاب خواهید کرد. اما علاوه بر طرح و رنگ بهتر است به برند و فروشگاه معتبر نیز توجه داشته باشید. به طور مثال اگر مایل به خرید لباس زیر نگین‌دار باشید و جنس آن مرغوب نباشد ممکن است نگین‌های آن دچار ریزش شود؛ و یا آنکه لباس زیر رنگ پس داده و خیلی زود از حالت طبیعی خود خارج شود. بنابراین در کنار طرح و رنگ زیبا، به انتخاب برند معتبر و فروشگاه قابل اعتماد توجه داشته باشید. فروشگاه اینترنتی شب جمعه، یکی از بزرگترین آنلاین شاپ‌های عرضه کننده‌ی لباس زیرهای متنوع در طرح، رنگ، جنس و قیمت است که می‌توانید با مراجعه به وبسایت آن سفارشات خود را ثبت کرده و از تحویل به موقع و محرمانه بهره‌مند شوید.

افزون بر مطالبی که گفته شد بهترین انتخاب، خرید لباس زیر زنانه مناسب با روحیه شماست. زیرا اگر در زمان خرید تنها به مدل، طرح و رابطه زناشویی خود فکر کنید ممکن است لباس زیری را بخرید که اصلا در آن احساس راحتی ندارید. این مسئله موجب می‌شود که نتوانید حتی برای مدت کوتاه پوشیدن آن را تحمل کنید. چرا که اکثر لباس زیرهای زناشویی جذب و تنگ بوده و ممکن است شما را دچار ناراحتی کند. بهتر است بدانید که یک رابطه زناشویی خوب بیشتر از لباس زیر به شخص شما بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لباس زیر زنانه ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    مطلب جالبی بود