محققان دانشگاه لنکستر اخیراً بررسی کرده اند که آیا خوردن ماست می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد یا خیر؟

کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان با خوردن ماست

سلامت نیوز: محققان دانشگاه لنکستر اخیراً بررسی کرده اند که آیا خوردن ماست می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد یا خیر؟


به گزارش سلامت نیوز، در ایالات متحده آمریکا، سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان است. در حالی که میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان از سال 1999 به تدریج کاهش یافته است. در سال 2016  از هر  100000 مورد ابتلا  تنها 20 مرگ ثبت شده است.


با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان نیز افزایش می یابد. همچنین محققان تشخیص داده اند التهاب یکی از عوامل مؤثر در این بیماری است. در افراد جوان، سلول ها به سرعت ترمیم می شوند اما این روند در نیمه دوم زندگی کند می شود و به طور بالقوه منجر به تومورهای سرطانی می شود. یکی از منابع احتمالی التهاب، سلول های باکتریایی است که می تواند باعث التهاب شود.


محققان دانشگاه لنکستر این فرضیه را مطرح کردند که التهاب باکتریایی می تواند باعث سرطان پستان شود، اما مصرف ماست می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را با جایگزینی باکتری های مضر با باکتری های مفید، کاهش دهد. نتایج این تحقیق در مجله Medical Hypothesis منتشر شده است.


شیر مادر استریل نیست اما حاوی انواع باکتری هایی ست که برای نوزادان مفید است. این باکتری های مفید همزیست موجود در شیر مادر در دستگاه گوارش کودک به رشد سیستم ایمنی بدن نوزاد کمک می کنند. شیردهی نیز برای مادر مفید است و همچنین خطر ابتلا به سرطان پستان را در مادر کاهش می دهد.
محققان دو مطالعه متاآنالیز را بررسی کردند که حاکی از وجود ارتباط بین مصرف لبنیات و سرطان پستان است و احتمال می رود با مصرف هر چه بیشتر محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر خطر ابتلا به سرطان پستان کاهش یابد.


در یک بیانیه مطبوعاتی، دکتر راشل ریگبی، یکی از محققین مطالعه اظهار کرد: سلول های بنیادی که برای احیای لایه های داخلی مجاری پستان تقسیم می شوند، تحت تأثیر میکروفلور قرار دارند و بدین ترتیب فلورمیکروبی موجود در این اندام بر تقسیم سلول تأثیر گذاشته و ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. با این حال محققین اظهار داشتند: ماست با تبدیل باکتری های مضر به مفید می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان کاهش دهد.

منبع: https://medicalnewsbulletin.com/can-eating-yogurt-prevent-breast-cancer/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha