یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 299663

کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید بوده و در درمان سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، یبوست، نارسایی کبد موثر است.

خواص کنگر را بشناسید

سلامت نیوز:کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید بوده و در درمان سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، یبوست، نارسایی کبد موثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، کنگر گیاهی است خودرو با برگ های خاردار که شباهت زیادی به کرفس دارد ، این گیاه دارای خواص بسیاری برای بدن می باشد و تا حدود زیادی ناشناخته است ، این گیاه در فصل بهار رشد می کند و برای بارداری ، بیماری دیابت ، بیماری های کبدی و پوست مفید است؛  در ادامه مطلب با برخی از خواص این گیاه آشنا می‌شوید: 


درمان کم خونی
کنگر دارای مس می باشد که باعث زیاد شدن گلبول های قرمز خون شده و به درمان کم خونی کمک می کند.


سم زدایی کبد
کنگر برای سم زدایی کبد بسیار مفید می باشد و باعث می شود تا کبد دارای عملکرد بهتری برای مقابله با دفع سموم داشته باشد، این گیاه برای پیشگیری از دیابت بسیار کاربردی است. فلاونوئیدهای موجود در این گیاه و همچنین سیلیمارین موجود در کنگر باعث می شود تا با کلسترول بالای خون مبارزه کرده و از دیابت پیشگیری کند.


درمان واریس ، روماتیسم و آرتروز
شما می توانید از دمنوش گیاهی کنگر برای درمان واریس ، دردهای مفاصل و آرتروز و روماتسیم استفاده کنید.


سم زدایی کبد
گیاه کنگر از گذشته ی دور برای درمان بیماری های کبدی مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه دارای سیلیمارین و اسید کافئیک بسیاری است که برای سلامت کبد در برابر بیماری ها مفید است. گیاه کنگر باعث می شود تا سموم اضافی بدن از کبد دفع شده و نارسایی کبد را درمان می کند.


واریس، روماتیسم و آرتروز
دمنوش گیاه کنگر خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان درد مفاصل ناشی از روماتیسم و آرتروز مفید می باشد، کنگر فرنگی همچنین برای درمان واریس هم مفید است.


سرطان
سیلیمارین موجود در گیاه کنگر خاصیت ضد سرطانی دارد و برای پیشگیری و درمان انواع سرطان های پروستات، پوست، سینه و سلول های دهانه رحم مفید می باشد.


کم خونی
کنگر کوهی حاوی مقادیر قابل توجهی مس است که باعث افزایش گلبول های قرمز خون شده و با بهبود جریان خون به درمان کم خونی کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha