مطالعات نشان می دهد تنها لبخند زدن می تواند با فریب دادن ذهن باعث ایجاد حس مثبت اندیشی بیشتری شود.

لبخند زدن حس مثبت اندیشی را تقویت می کند

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد تنها لبخند زدن می تواند با فریب دادن ذهن باعث ایجاد حس مثبت اندیشی بیشتری شود.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه استرالیا جنوبی دریافتند حرکت ساده ماهیچه‌های صورت در قالب لبخند می‌تواند باعث ایجاد دیدگاه مثبت‌تری نسبت به جهان شود.


«فرناندو مارمولخو راموس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «زمانیکه عضلات صورت نشان می‌دهند که شما شاد هستید این احتمال بیشتر است که شما جهان را از دریچه مثبتی بنگرید.»


محققان در این مطالعه به بررسی تصاویر گوناگون صورت و بدن پرداختند.
این مطالعه شامل ۲۵۶ فرد داوطلب از ژاپن، لهستان، اسپانیا و سوئد بود. از شرکت کنندگان خواسته شد تا قلمی را بین دندانهایشان نگه دارند تا بدین صورت عضلات شبیه به زمان لبخندزدن عمل نمایند.


سپس ویدئوی حالات راه رفتن افراد از حالت ناراحت تا حالت شاد بررسی شد.


محققان مشاهده کردند که شرکت کنندگان هنگام لبخند زدن، بیشتر طیف وسیعی از تصاویر و فیلم‌ها را در حالت شادی و خوشحالی می‌دیدند.
مارمولخو راموس در ادامه می‌افزاید: «ما دریافتیم که وقتی شما به زور لبخند زدن را تمرین می‌کنید، باعث تحریک آمیگدالا- مرکز احساسی مغز- می‌شود که انتقال دهنده‌های عصبی را ترغیب به مشاهده یک حالت مثبت احساسی می‌کند.»


نتایج نشان می‌دهد که همه و به ویژه کسانی که از مشکلات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی رنج می‌برند، ممکن است عمل ساده لبخند زدن برایشان سودمند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha