وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی محمد مهدی ناصحی را به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران منصوب کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت منصوب شد

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی محمد مهدی ناصحی را به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران منصوب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی در این حکم خطاب به محمد مهدی ناصحی نوشت: «باتوجه به مصوبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بیمه سلامت ایران به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران منصوب می‌شوید. امید است با عنایت ویژه پروردگار، همت و جدیت فراوان و بهره گیری از مساعدت کلیه اندیشمندان و صاحب نظران و حمایت هیات مدیره در انجام امور محوله موفق باشید.

انتظار می‌رود موارد زیر را به عنوان اولویت‌های خاص در آن مجموعه پراهمیت مورد توجه قرار دهید.

۱. مدیریت منابع، شفاف سازی در امور اقتصادی، جلوگیری از هرگونه اسراف و هدر رفت سرمایه آن مجموعه اولین توصیه اینجانب به کلیه مدیران در همه سطوح است که امیدوارم جناب عالی نیز با حساسیت به این مورد مهم توجه فرمایید.

۲. برنامه‌های مناسبی از هدفمند کردن مصارف و منابع، افزایش بهره وری، به کارگیری راهنماهای بالینی و جلوگیری از عدم تطابق منابع و هزینه‌ها در دوره قبل انجام شد که توانست از فروپاشی اقتصادی آن مجموعه جلوگیری کند. استمرار این شیوه خردمندانه می‌تواند به عنوان راهکاری منطقی مورد توجه قرار گیرد.

۳. همراهی با معاونان محترم توسعه مدیریت و منابع، بهداشت و درمان در این وزارتخانه در راستای استقرار پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده، سیستم ارجاع و اعمال راهنماهای بالینی سهم به سزایی در استمرار پویای حیات آن سازمان دارد که امیدست به نحو مقتضی دنبال شود. بدیهی است تاوان عدم استقرار موارد فوق الذکر را آن سازمان به عنوان اولین دستگاه اجرایی در نظام سلامت خواهد پرداخت. لذا هرگونه مساعدت و هم افزایی در استقرار و تثبیت ارکان سودمند فوق از رسالت‌های اصلی جناب عالی است.

۴. توجه به مقوله پراهمیت پیشگیری و ترغیب گیرندگان و دهندگان خدمت به تقدم این امر مهم بر درمان که خوشبختانه در دوره قبل شروع شده می‌تواند با گسترش به کل کشور با اعطای مشوق‌های مورد نظر بسیار کارساز باشد. اضافه کردن خدمات توان‌بخشی در بسته پایه خدمات نیز می‌تواند موثر واقع شود.

۵. گسترش و استقرار زیرساخت‌های الکترونیک و استفاده از این ابزار مترقی در راستای پرونده الکترونیک سلامت نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک دور پزشکی (تله مدیسین) و حذف اسناد کاغذی نیز که در دوره قبل شروع شده لازم است استمرار و ارتقا یابد. بدیهی است هم‌خوانی این زیرساخت با مجموعه IT در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند در تبادلات بین دستگاهی در نظام سلامت موثر باشد.

۶. تجهیز سازمان بیمه سلامت به بدنه کارآزموده و ماهر کارشناسی جهت نظارت بر بسته‌های خدمت، خرید راهبردی، رعایت راهنماهای بالینی و توجه به اقتصاد سلامت می‌تواند در بهبود حرکت‌های آتی آن سازمان به سمت و سوی یک بنگاه پویای اقتصادی موثر باشد.

۷. دولت تدبیر و امید مصمم است تا پایان دوره خدمتش هیچ شهروند ایرانی بدون پوشش بیمه درمان نباشد. اجرای این هدف ارزشمند نیازمند پیگیری و مداقه مستمری‌ست که انتظار می‌رود جناب عالی و همکاران ارجمندتان در راستای اجرایی شدن آن بکوشید.

همچنین نمکی در نامه‌ای از خدمات طاهر موهبتی در زمان تصدی وی در ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تشکر و قدردانی کرد.

وزیر بهداشت در این نامه به موهبتی نوشت: «خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش عطا می‌فرماید. بدینوسیله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدی مسئولیت رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم. از خداوند متعال سلامتی، بهروزی و دوام توفیق شما را در خدمتگزاری به نظام اسلامی و مردم شریف ایران، در مناصب و جایگاه‌های دیگر خواستارم.»

طاهر موهبتی پیش از این عهده دار سمت مدیرعاملی سازمان بیمه سلامت بود که به سمت معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha