امروزه یکی از مهمترین و اساسی ترین برنامه پیشگیری از بروز بیماری ها و حوادث ناشی از کار در هر کشوری که به عضویت سازمان بین المللی کار و بهداشت جهانی درآمده انجام معاینات پزشکی جهت افراد شاغل در سازمان های گوناگون می باشد.

مرگ سالانه دو میلیون نفر در جهان بر اثر حوادث شغلی/ انجام معاینات دوره ای از ۹۹.۸ درصد از پرسنل فولاد

سلامت نیوز: امروزه یکی از مهمترین و اساسی ترین برنامه پیشگیری از بروز بیماری ها و حوادث ناشی از کار در هر کشوری که به عضویت سازمان بین المللی کار و بهداشت جهانی درآمده انجام معاینات پزشکی جهت افراد شاغل در سازمان های گوناگون می باشد.


به گزارش سلامت نیوز، مهندس مدرسی فر مدیر بهداشت حرفه ای، ایمنی و محیط زیست (HSE) فولاد مبارکه گفت:« هر فرایندی در فولاد مبارکه ماموریتی را به عهده خودش دارد. وب صنعتی ماموریت حفظ و ارتقای وضعیت روحی و روانی و جسمانی پرسنل را بر عهده دارد. جهت انجام این فرایند عوامل زیان آور محیط کار شناسایی می شود و در مراحل مختلف طب صنعتی تاثیر این عوامل بر روی افراد بررسی می شود.»


گفتنی است در ایران سابقه استفاده از طب کار و طب صنعتی به بیش از هشت دهه قبل بر می گردد با توجه به نیازهای روزافزون کشور و توسعه علمی امور مربوط به کار و محیط شغلی اولین دوره مدون آموزشی تخصص طب کار که به عنوان دوره تخصصی بالینی از سوی وزارت بهداشت شناخته شده به سال ۱۳۷۴ بازمی گردد.


لازم به ذکر است سالیانه ۲۷۱ میلیون نفر از نیروی انسانی در جهان به دلیل حوادث ناشی از کار دچار آسیب می شوند که از این میان دو میلیون نفر جان خود را از دست می دهند و بیش از ۱۶۰ میلیون نفر نیز به علت قرار گرفتن در معرض عوامل زیان اور محیط کار به بیماری های شغلی مبتلا می شوند.

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha