رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در رابطه با کاهش اضطراب در کودکان به دلیل شیوع کرونا در جامعه بیان کرد: اول باید به دنیای بچه ها برویم تا بفهمیم نیازهای آن ها چیست و سپس براساس نیازهایشان، با آن ها تعامل کنیم

چرا رانندگان باید تست سلامت روان بدهند؟

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در رابطه با کاهش اضطراب در کودکان به دلیل شیوع کرونا در جامعه بیان کرد: اول باید به دنیای بچه ها برویم تا بفهمیم نیازهای آن ها چیست و سپس براساس نیازهایشان، با آن ها تعامل کنیم.

شرایط دریافت خدمات آنلاین روانشناسی در بحران کرونا
به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، دکتر محمد حاتمی در خصوص ضرورت خدمات آنلاین روانشناسی و مشاوره باتوجه به شرایط بحران کرونا گفت: توصیه می کنیم مردم در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا از خدمات آنلاین مشاوران و روانشناسانی که دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هستند استفاده کنند.


وی خاطرنشان کرد: البته خدمات آنلاین در مداخلات در بحران، راهنمایی و ارجاع کارایی زیادی دارد اما اگر افراد بخواهند خدمات روان درمانی عمیق دریافت کنند، باید به صورت حضوری باشد و خدمات آنلاین را در این خصوص تأیید نمی کنیم.


افزایش تاب آوری کودکان برای مواجهه بهتر با همه گیری کرونا و کاهش اضظراب آن ها
او توصیه ای مهم برای کاهش اضطراب در کودکان و مواجهه ی بهتر آن ها با شرایط پیش آمده به دلیل کرونا در جامعه داشت: اول باید به دنیای بچه ها برویم تا بفهمیم نیازهای آن ها چیست  و براساس نیازهایشان،  با آن ها تعامل کنیم.


حاتمی گفت: بچه ها نیاز به فعالیت در بیرون و گردش رفتن با دوستان و حضور در مدرسه دارند. در واقع مدرسه فقط برای آموزش نیست بلکه یک محیط سازنده برای رشد و پرورش بچه است، اما به دلیل کرونا، این فرصت ها از بچه ها گرفته شده، پس باید والدین شرایط تازه ی بچه ها را بیشتر درک کنند و تا می توانند در خانه شرایطی را برایشان فراهم کنند که بتوانند تا حدی سرگرم شوند.


وی اضافه کرد: لازم به ذکر است نیازها و خواسته های هر بچه ای با بچه دیگر فرق دارد و والدین باید سختی ها را تحمل کنند، با بچه ها کنار بیایند تا از این مرحله عبور کنیم.


رانندگان قبل از گرفتن گواهینامه باید تست سلامت روان بدهند
رئیس سازمان نظام روانشناسی در خصوص ضروت تست سلامت روان برای رانندگان در ایران گفت: بالا بودن آمار تصادفات در ایران می تواند ناشی از مشکلات روانشناختی در رانندگان باشد و قطعا راننده های ما نیاز به شناسنامه سلامت روان دارند.
او اظهار کرد:  در مجلس قبلی این مسأله تصویب شد و ما هم تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی بسته ایم که از کسانی که می خواهند گواهینامه بگیرند، تست سلامت روان هم گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha