متخصص روانپزشکی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری بر نقش موثر مراقبت از سلامت روان و پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان در تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به کرونا تاکید کرد.

ارتباط معنادار مصرف داروهای ضدافسردگی با کاهش انتقال به آی‌سی‌یو بیماران کرونایی

سلامت نیوز:متخصص روانپزشکی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری بر نقش موثر مراقبت از سلامت روان و پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان در تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به کرونا تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر میترا صفا، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات، درصد لوله گذاری و مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با مصرف داروهای ضد افسردگی به صورت معناداری کاهش پیدا کرده است.


این متخصص با بیان اینکه در بحران کرونا اختلالات روانپزشکی در خانم‌ها در مقایسه به آقایان بیشتر دیده می‌شود، گفت: اختلالات افسردگی که بالاترین تنوع بیماری‌های روان را به خود اختصاص داده در زنان بستری مبتلا به کرونا بیشتر از آقایان دیده می‌شود.


این متخصص روانپزشکی دانشگاه با بیان اینکه ابتلا به اختلال افسردگی در زنان بستری در بخش کرونا بیمارستان مسیح دانشوری دو برابر مردان است،  ادامه داد: اختلالات اضطرابی نیز که شامل اختلالات پانیک، وسواس، اضطراب انتشاری و سایر اختلالات اضطرابی است، در زنان بیش از مردان گزارش شده است.


صفا با بیان که در پاندمی کرونا تمامی مجموعه‌های درمانی و بهداشتی کشور در تلاشند تا با دانش و تجربه خود به درمان و قطع زنجیره این بیماری کمک کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک تیم روانپزشکی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری و استفاده از داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم.


وی با بیان این که پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان به تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران کمک قابل توجهی می‌کند توضیح داد: به طورکلی نتایج تحقیقات گواه این موضوع است که بیمارانی که تحت درمان تیم های روانپزشکی بودند و درمان‌های اختصاصی دریافت کرده‌اند کمتر به آی سی یو ها منتقل شدند.


عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: هرچند که استفاده از درمان‌های روانپزشکی در طول مدت بستری بیماران تفاوت چندانی ایجاد نکرده ولی ارتباط معنا داری بین مصرف کنندگان این داروها با  کاهش انتقال به آی سی یوها مشاهده شده است.


 صفا گفت: در مورد بیمارانی هم که داروهای ضد افسردگی دریافت کرده اند نیز شاهد این موضوع بوده‌ایم که درمان‌هایی همانند لوله گذاری از ۲۲ درصد به ۱۴ درصد رسیده و مهمتر این که آمار مرگ و میر نیز از ۲۸ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha