برخورد شدید پلیس با کانال‌های کلاهبرداری فروش اعضای بدن

سلامت نیوز:معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره برخی تبلیغات عجیب و غریب و زننده در برخی از سایت‌های واسط گفت: مسئولان سایت‌‌های واسط موظف به حذف این نوع تبلیغات هستند.
«سرهنگ رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت و گو با ایلنا درباره برخی تبلیغات عجیب و غریب و زننده در سایت‌های واسط گفت: مراجعات مردم به سایت‌های واسط زیاد است و این سایت‌ها مورد اقبال عمومی هستند، اما متاسفانه هر جا بستری برای خرید و فروش وجود داشته باشد افراد سودجو و کلاهبردار نیز در آنجا حاضر خواهند شد.
وی با اشاره به برخی تبلیغات سوء در این سایت‌های واسط ادامه داد: متاسفانه در بیشتر این سایت‌ها شاهد هستیم که برخی افراد سودجو از پلتفرم این سایت‌ها استفاده کرده و با توجه به برخی باگ‌ها و عدم نظارت‌هایی که وجود دارد، تبلیغاتی را در این سایت‌ها بارگذاری می‌کنند که غیرواقعی است.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره این تبلیغات گفت: فروش پرندگان شکاری تحت هر عنوانی در کشور ما ممنوع است و این پرندگان جزیی از گونه‌های حفاظت شده در کشور هستند، اما شاهد هستیم که در این سایت‌ها تبلیغاتی با عنوان خرید و فروش کبوتر وحشی ارائه می‌شود که در حقیقت منظور همان خرید و فروش پرندگان شکاری است. متاسفانه در حوز محیط‌زیست و میراث فرهنگی و عتیقه شاهد اینگونه تبلیغات پوششی در سایت‌های واسط هستیم.
سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: از سوی پلیس فتا بارها به مسئولان این سایت‌های واسط تذکر داده شده است و مسئولان موظف به حذف این نوع تبلیغات هستند. مردم نیز می‌توانند این نوع تبلیغات را گزارش دهند. مسئولان این سایت‌ها نسبت به تبلیغاتی که در این سایت‌ها می شود، مسئول هستند و تاکنون نیز مواردی را در همین زمینه به مقام قضایی معرفی کرده ایم.
وی همچنین درباره کانال‌ یا سایت‌های فروش اعضای بدن در فضای مجازی گفت: ما هیچ‌گونه سایت، کانال و ... تحت عنوان خرید و فروش اعضای بدن انسان نداریم. اگر چنین مواردی نیز باشد جنبه کلاهبرداری دارند یعنی مبلغ را دریافت کرده، اما چیزی تحویل خریدار نمیدهند.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه مرجع ناظر بر این موارد وزارت بهداشت است، تاکید کرد: هیچ گونه مجوزی برای راه اندازی سایت یا کانالی برای خرید و فروش اعضای بدن داده نشده است و این مواردی که وجود دارد نیز خلاف قانون عمل بوده و همانطور که گفتم بیشتر برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از افراد است، پلیس فتا نیز با این موارد به شدت برخورد می کند کما اینکه تاکنون نیز با این موارد برخورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha