اگرچه ویروس کرونا عمدتاً از طریق قطرات تنفسی معلق در هوا یا سطوح آلوده منتقل می‌شود، با ‌وجود این، مخاط چشم نیز می‌تواند یکی از راه‌های انتقال این ویروس باشد.

توصیه هایی برای مراقبت از چشم ها در دوران کرونا

سلامت نیوز:اگرچه ویروس کرونا عمدتاً از طریق قطرات تنفسی معلق در هوا یا سطوح آلوده منتقل می‌شود، با ‌وجود این، مخاط چشم نیز می‌تواند یکی از راه‌های انتقال این ویروس باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،از سوی دیگر تغییر سبک زندگی در دوران کرونا ممکن است عوارضی برای چشم‌ها داشته باشد که لازم است احتیاط‌های بسیاری را برای مراقبت از چشم‌ها در این دوران در پیش بگیریم. 

احتمال ابتلا به کرونا از راه چشم

مخاط چشم یکی از راه‌های ورود ویروس به بدن انسان است، اما دقیقاً نمی‌دانیم چند درصد افرادی که مبتلا شده‌اند از طریق چشم آلوده‌ شده‌اند، با‌وجود این احتمال داده می‌شود که درصد بسیار ناچیزی باشد و همچنان راه اصلی انتقال ویروس دهان و بینی است اما اگر کسی بخواهد درصد ابتلا به ویروس را به صفر برساند باید مراقب انتقال ویروس از طریق مخاط چشم هم باشد و در این زمینه می‌توان از عینک و شیلدهای پلاستیکی برای محافظت استفاده کرد.

  استفاده از عینک خاص برای بیماران زمینه‌ای در محیط‌های سربسته

درخصوص محیط‌های سربسته‌ای مثل سفرهای هوایی که افراد ناچارند چندین ساعت در محیط بسته باشند، بهتر است بیماران زمینه‌ای از چشم خود محافظت کنند.

اما در همین شرایط هم عینک محافظ و شیلد کمک زیادی نمی‌کند و بهترین کار استفاده از عینک‌هایی مانند عینک غواصی است که اطراف چشم را کاملاً بپوشاند. ولی اگر کسی بیماری زمینه‌ای ندارد و سیستم ایمنی قوی دارد که احتمال می‌دهد بتواند با ویروس مقابله کند نیازی به این کار نیست. 

انتقال ویروس از طریق قطرات اشک

ویروس در قطرات اشک وجود دارد و ویروس در قطرات اشک فرد مبتلا همچون قطرات تنفسی است، بنابراین در مراسمی که  افراد گریه می‌کنند باید دستمال آلوده به اشک را نگه‌دارند و مراقب باشند روی زمین نیندازند و افراد بدون دستکش به آن‌ها دست نزنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha