یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 303073

رئیس انجمن متخصصان داخلی با بیان اینکه اکنون بیشتر کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند به صورت خانوادگی است؛ در حالی که شش ماه پیش بیماری تک گیر بود،گفت:این به علت جهش ویروس است؛ چراکه تاکنون کرونا 200 بار جهش پیدا کرده است .

کرونا تاکنون 200 بار «جهش» داده شده است

سلامت نیوز:رئیس انجمن متخصصان داخلی با بیان اینکه اکنون بیشتر کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند به صورت خانوادگی است؛ در حالی که شش ماه پیش بیماری تک گیر بود،گفت:این به علت جهش ویروس است؛ چراکه تاکنون کرونا 200 بار جهش پیدا کرده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی در پاسخ به این پرسش که «چه تغییری در نحوه ابتلای افراد به ویروس کرونا نسبت به گذشته ایجاد شده است؟»، اظهار داشت: اکنون بیشتر کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند به صورت خانوادگی است؛ به شکلی که یکدفعه 5 تا 6 نفر از یک خانواده با بیماری درگیر می‌شوند؛در حالی که شش ماه پیش بیماری تک گیر بود؛ یعنی یک نفر مبتلا و تحت درمان قرار می‌گرفت.


رئیس انجمن متخصصان داخلی اضافه کرد: این به علت جهش ویروس است؛ چراکه تاکنون ویروس کرونا 200 بار جهش پیدا کرده است و انواع جهش آن را دیده‌ایم.


خسرونیا بیان داشت:اکنون بیشتر افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند در منزل درمان می‌شوند و ممکن است 70 درصد افراد مبتلا نیاز به بستری نداشته باشند، 20 درصد باید تحت نظر پزشک باشند، 10 درصد بیماران مبتلا در بیمارستان بستری می‌شوند و در نهایت یک تا 2 درصد فوت می‌کنند.


وی ابراز داشت: به همین دلیل باید در روزهای اولیه که به کرونا مشکوک می‌شویم، به پزشک مراجعه کرده و از رفتن به محل کار خودداری کنیم؛ همچنین نکات بهداشت فردی را رعایت کنیم.


رئیس انجمن متخصصان داخلی با اشاره به میزان اثر گذاری متفاوت واکسن بر روی افراد مختلف، بیان داشت: واکسنی که در خصوص کرونا ساخته شده، واکسنی نیست که بتوان در تمام دنیا از آن استفاده کرد؛ چراکه ویروسی که در آمریکا وجود دارد، ممکن است با ویروسی که در ایران هست فرق داشته باشد.
خسرونیا افزود: ممکن است ما واکسنی را استفاده کنیم اما مجدد گرفتار بیماری شویم؛ در نتیجه باید واکس را در منطقه خودمان و در کشوری همجوار بسازند تا برای ما بیشتر موثر باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha