چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 303216

برخی از درمان‌های خانگی و طبیعی برای رفع مشکلات گوارشی اثر بخش خواهند بود.

۶ راهکار طبیعی برای از بین بردن مشکلات گوارشی

سلامت نیوز:برخی از درمان‌های خانگی و طبیعی برای رفع مشکلات گوارشی اثر بخش خواهند بود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  امروزه افراد زیادی با مشکل سوء هاضمه روبرو می‌شوند، این بیماری با علائم متفاوتی خود را نشان می‌دهد، اما احساس سیری زیاد در حین خوردن غذا، حالت ناخوشی طولانی‌مدت بعد از خوردن غذا، درد یا سوزش در قسمت بالای شکم، نفخ و حالت تهوع شایع ترین علائم بیماری سوء هاضمه هستند. 


به گزارش خبرگزاری افغانستان،در حالی که خیلی‌ها برای درمان مشکل سوء هاضمه سراغ دارو‌های تجویزی و درمان‌های متداول می‌روند، اما برخی درمان‌های خانگی و طبیعی نیز می‌توانند به رفع این مشکل کمک کنند.


درمان های خانگی برای بهبود سوء هاضمه

 آب بیشتری بنوشید

اغلب ما آدم‌ها به صورت مزمن، بدن دهیدراته (کم شدن آب بدن) داریم. برای اینکه سیستم گوارش‌ بدن به راحتی کار خود را انجام بدهد باید آب کافی بنوشیم. جای نوشیدنی‌های قندی را به آب بدهید و ببینید که چه تفاوتی در وضعیت گوارش‌ شما ایجاد می‌شود.


جویدن زنجبیل
زنجبیل یکی از موثرترین درمان‌های سوء هاضمه است، زیرا مواد تشکیل دهنده آن به تقویت انقباضات شکمی برای هضم مناسب کمک می‌کنند. خیلی ساده مقداری از آن را به غذاهای‌ خود بیفزایید یا قطعه کوچکی از آن را بجوید.


 سرکه سیب بنوشید

این ماده همه‌کاره برای سوء هاضمه هم مفید است. برای استفاده از  خاصیت سرکه سیب، می‌توانید آن را به سالاد بیفزایید، با مقداری آب ترکیب کنید و بنوشید یا کمی از آن را به تنهایی بخورید.


 مقداری نعناع بجوید

نعناع علاوه بر اینکه نفس‌ شما را تازه می‌کند، می‌تواند معده را نیز تسکین بدهد و از اسهال و حالت تهوع نیز جلوگیری کند. برای انجام این درمان می‌توانید جوشانده نعناع بنوشید یا نعناع را بجوید.


 از گرما استفاده کنید

استفاده از حمام گرم و پد‌های گرمایشی نیز درمان شگفت‌انگیری برای سوء هاضمه هستند. گرما عضلات را آرام می‌کند. ۱۰ دقیقه اعمال گرما در ناحیه شکم علائم شما را تا حد زیادی بهبود خواهد داد.


 آبلیمو، جوش شیرین و آب بنوشید

برخی مطالعات نشان می‌دهند که ترکیب آبلیمو، آب و مقدار خیلی کمی جوش شیرین می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود ببخشد. ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۲۴۰ میلی‌لیتر آب را با هم مخلوط کنید و ترکیب حاصل را بنوشید.


دارچین

دارچین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که می‌توانند التهاب مری و پوشش معده را کاهش بدهند. سایر ترکیبات قدرتمند دارچین هم با گاز، نفخ، گرفتگی و سایر مشکلات معده مبارزه می‌کنند. برای انجام این درمان مقداری چوب دارچین را بجوشانید و به صورت چای بنوشید.دارچین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha