سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3036

دانشمندان ایتالیایی به تازگی مولکولی را کشف کرده اند که می تواند در درمان نارسایی های قلبی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این مولکول که در DNA ساخته می شود و Mir-133 نام گرفته است، در هایپرتروفی قلبی که موجب افزایش انقباض ماهیچه های قلب می شود، کاهش می یابد. انقباض ماهیچه های قلب در زنان چاق و قهرمانان ورزشی به عنوان یک فرایند عادی شناخته می شود اما درصورتی که این انقباض به موزات قدرت قلب انجام نشود می تواند بسیار خطرناک باشد . 

این تحقیق توسط محققان موسسه عالی بهداشت میلان ایتالیا با همکاری دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده و در تازه ترین شماره مجله "نیچر پزشکی" به چاپ رسیده است.

پروفسور پشل ، مدیر دپارتمان هماتولوژی ، غدد شناسی و پزشکی مولکولی موسسه عالی بهداشت در خصوص عملکرد مولکول Mir-133 توضیح داد : "قلب با بزرگ کردن سلول های قلبی برانگیخته شده با هایپرتروفی، به آسیب های ناشی از استرس پاسخ می دهد. در ابتدا این پاسخ هایپرتروفیک مثبت است چرا که توانایی پمپاژ خون را از طرف قلب افزایش می دهد اما در طولانی مدت قلب را با آسیب جدی مواجه می کند این درحالی است که مداخله این مولکول موجب می شود در زمان هایپرتروفی قلب در حالت متعادل قرار گیرد."

این محققان در آزمایشگاه ابتدا در شیشه و بعد در موش ها کشف کردند که در موارد هایپرتروفی قلبی، مولکول Mir-133 نسبت به شرایط عادی قلب در میزان پایین تری ثبت می شود و تنها درشرایطی که افزایش یابد، قلب می تواند انقباض ماهیچه ای را متعادل کند.

این محققان امیدوارند با این کشف جدید از آسیب های جدی قلب و بیماری های ناشی از هایپرتروفی ماهیچه های قلب جلوگیری کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha