ارتودنسی نامرئی روشی برای مرتب کردن دندان‌هاست که در آن دستگاه ارتودنسی قابل تشخیص نیست. همین ویژگی باعث افزایش محبوبیت ارتودنسی نامرئی، به خصوص در میان بزرگسالان شده است. انواع "ارتودنسی نامرئی" در عین منظم کردن دندان‌ها، ظاهر و زیبایی فرد را تحت تاثیر نمی‌دهند.

قیمت انواع ارتودنسی نامرئی

سلامت نیوز:ارتودنسی نامرئی روشی برای مرتب کردن دندان‌هاست که در آن دستگاه ارتودنسی قابل تشخیص نیست. همین ویژگی باعث افزایش محبوبیت ارتودنسی نامرئی، به خصوص در میان بزرگسالان شده است.انواع " ارتودنسی نامرئی" در عین منظم کردن دندان‌ها، ظاهر و زیبایی فرد را تحت تاثیر نمی‌دهند.

باید توجه داشت که انواع ارتودنسی نامرئی برای تمام بیماران با شرایط متفاوتی که دارند، درمان مناسبی نیست. با شناخت مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی، انواع مختلف و قیمت آن بهتر می‌توان در مورد استفاده از درمان ارتودنسی نامرئی تصمیم گرفت. به همین دلیل در ادامه قصد داریم ضمن معرفی انواع ارتودنسی نامرئی، مزایا و معایب آن را بررسی کنیم.

پس از کسب اطلاعات لازم در مورد این روش، باید به متخصص ارتودنسی برای معاینه و آغاز درمان‌تان مراجعه کنید. اگر به دنبال یک متخصص ارتودنسی در تهران باشید، دکتر سعید قریشی فوق تخصص ارتودنسی، قطعا یکی از بهترین گزینه‌های شماست. ایشان دارای فلوشیپ و بورد تخصصی ارتودنسی کانادا، متخصص ارتودنسی و ارتوپدی فک و صورت هستند.

شما می‌توانید برای دریافت انواع ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی بزرگسالان، کودکان و ... با جدیدترین متدها به مطب دکتر سعید قریشی در تهران مراجعه کنید. برای آشنایی با این درمان، ویژگی‌های آن و قیمت ارتودنسی نامرئی، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

ارتودنسی نامرئی شفاف

ارتودنسی نامرئی شفاف

ارتودنسی نامرئی با (پلاک‌های) شفاف یکی از انواع ارتودنسی نامرئی است. اما بسیاری از افراد وقتی می‌گویند ارتودنسی نامرئی، به این درمان اشاره می‌کنند. به این درمان ارتودنسی بدون سیم و ارتودنسی با الاینرهای شفاف هم گفته می‌گویند. البته عبارت اینویزالاین (Invisalign) هم برای این درمان به‌کار می‌رود. اینویزالاین نام شرکتی‌ست که برای اولین بار این الاینرها را تولید کرد.

در این روش، متخصص ارتودنسی از پلاک‌های شفاف و تقریبا نامرئی برای مرتب کردن دندان‌های بیمار استفاده می‌کند. بیمار باید این پلاک‌ها را، که با توجه به قالب دندان‌های او و به‌طور اختصاصی ساخته شده، تقریبا در تمام طول شبانه‌روز به غیر از زمان مسواک زدن در دهان خود قرار دهد.

یکی از دلایل محبوبیت ارتودنسی نامرئی شفاف، متحرک بودن آن است. یعنی فرد می‌تواند در مواقع خاص و برای زمانی کوتاه، آن را از دهان خود خارج کند. نباید فراموش کرد که نوع ناهنجاری بیمار نقش تعیین‌کننده‌ای در امکان استفاده از ارتودنسی نامرئی شفاف دارد.


قیمت

قیمت ارتودنسی نامرئی شفاف با توجه به شدت ناهنجاری، نوع درمان (برای یک یا هردو فک)، طول دوره درمان و میزان نیاز به لوازم و دستگاه‌های اضافی برای این درمان مشخص می‌شود. در کنار این موارد، متخصص ارتودنسی و لابراتواری که پلاک‌ها را می‌سازد نیز بر قیمت ارتودنسی نامرئی شفاف موثر هستند. به‌طور میانگین، هزینه این درمان بین 15 تا 20 میلیون تومان برای هردو فک است.

ارتودنسی نامرئی لینگوال

ارتودنسی نامرئی لینگوال

ارتودنسی نامرئی لینگوال یکی دیگر از درمان‌هایی است که احتمال دارد متخصص ارتودنسی برای بیمار تجویز کند. در این روش، متخصص ارتودنسی سیم‌های ارتودنسی را به پشت دندان‌های فک بالا و پایین می‌چسباند. این روش با نام ارتودنسی مخفی هم شناخته می‌شود؛ زیرا براکت‌ها پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند.

به دلیل فضایی که ارتودنسی نامرئی لینگوال نیاز دارد، مزاحمتی که برای زبان بیمار ایجاد می‌کند و البته احتمال شکسته شدن آن، متخصص ارتودنسی معمولا این روش را تجویز نکرده، و از روش‌های دیگر برای درمان ناهنجاری‌های دندانی استفاده می‌کند.

برخلاف ارتودنسی نامرئی شفاف، روش لینگوال از روش‌های ثابت در انواع ارتودنسی نامرئی است. به این معنا که تا پایان درمان، بیمار نمی‌تواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند؛ و اینکار را باید به متخصص ارتودنسی بسپارد.


قیمت

برای قیمت ارتودنسی نامرئی لینگوال هم مانند سایر روش‌ها، رقم دقیقی نمی‌توان ذکر کرد. کمترین قیمت ارتودنسی نامرئی لینگوال را می‌توان در حدود 6 میلیون تومان (برای یک فک) درنظر گرفت. با توجه به نوع مشکل و شدت ناهنجاری، این مبلغ می‌تواند به بیش از 10 میلیون تومان هم برسد.

ارتودنسی نامرئی سرامیکی

ارتودنسی نامرئی سرامیکی

ارتودنسی نامرئی سرامیکی نیز یک روش ثابت در میان انواع ارتودنسی نامرئی است. در این روش، متخصص ارتودنسی از براکت‌های سرامیکی شفاف و یا همرنگ با دندان‌ها استفاده می‌کند. البته این روش می‌تواند با استفاده از براکت‌های نامرئی پلاستیکی هم انجام شود.

ارتودنسی نامرئی سرامیکی یک روش بسیار کارآمد برای درمان ناهنجاری‌های دندانیست، زیرا در عمل تفاوت خاصی با ارتودنسی ثابت و سنتی ندارد. نوع ناهنجاری بیمار هرچه باشد، متخصص ارتودنسی می‌تواند از این روش برای رفع مشکل او استفاده کند.

این روش علاوه بر نامرئی بودن، استحکام بالایی دارد و مشکلی نیز برای زبان و تکلم بیمار ایجاد نمی‌کند. برای بزرگسالانی که ناهنجاری جدی دارند و مایل هستند از ارتودنسی نامرئی استفاده کنند، این روش بسیار مناسب است.


قیمت

قیمت ارتودنسی نامرئی سرامیکی هم با توجه به عواملی که یاد کردیم، متفاوت خواهد بود. به‌طور میانگین؛ قیمت ارتودنسی نامرئی سرامیکی برای یک فک حدود 7 میلیون تومان است. یعنی اگر برای هر دو فک به ارتودنسی نیاز داشته باشید، باید هزینه‌ای معادل 14 تا 15 میلیون بپردازید.

 
 
معایب ارتودنسی نامرئی

گفتیم که منظور بسیاری از افراد از ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی نامرئی شفاف است. نکات منفی این روش عبارت‌اند از:

    هزینه بالا: قیمت ارتودنسی نامرئی یکی ار مهمترین معایب آن است. از آنجا که شرکت‌های بیمه هزینه درمان ارتودنسی را پوشش نمی‌دهند، بیمار باید تمام هزینه ارتودنسی نامرئی در تهران را خود پرداخت کند.


    مشکلات استفاده: این پلاک‌های شفاف باید حداقل 22 ساعت در روز روی دندان‌ها قرار بگیرند، و تنها برای غذا خوردن مسواک زدن می‌توان آنها را از دهان خارج کرد. بیمار باید بعد از هر وعده غذایی نیز دندان‌های خود را مسواک بزند. البته در آوردن این پلاک‌ها جلوی دیگران نیز ممکن است چندان خوشایند نباشد.


    درد دندان‌ها: علاوه بر درد منظم شدن دندان‌ها، عادت کردن به ارتودنسی نامرئی شفاف در اوایل درمان می‌تواند فرد را اذیت کند. در این شرایط بیمار می‌تواند با متخصص ارتودنسی مشورت، و برای کاهش درد از مسکن استفاده کند.

 
مزایای ارتودنسی نامرئی

با وجو معایب ارتودنسی نامرئی، مزایای این روش افراد زیادی را به انواع ارتودنسی نامرئی ترغیب می‌کند. برای مثال:

    نامرئی بودن: مهمترین مزیت این روش از نام آن مشخص است. وجود دستگاه‌های این روش در دهان مشخص نیست، و دیگران به راحتی نمی‌توانند متوجه آنها شوند.


    متحرک بودن: امکان خارج کردن اینویزیلاین‌ها از دهان در زمان غذا خوردن و سایر مواقع ضروری یکی دیگر از مزایای این روش است. تمیز کردن آن هم بسیار راحت‌تر از بریس است.


    ساخت سفارشی: پلاک‌های شفاف مورد استفاده در این روش به صورت سفارشی و با توجه به قالب فک و دندان هر بیمار ساخته می‌شود تا تاثیر لازم را داشته باشند.


    عدم آسیب به دهان: برخلاف ارتودنسی سنتی، ارتودنسی نامرئی شفاف هیچ قسمت فلزی‌ای ندارد. بنابراین، امکان آسیب به بافت نرم دهان و ایجاد جراحت در حین استفاده از آن وجود ندارد.

 
سخن پایانی

دکتر قریشی، همراه شما در درمان ارتودنسی هستند. همان طور که گفته شد، ایشان خدمات ارتودنسی بزرگسالان و کودکان را در 3 مطب تهران و همچنین مطب قم‌شان ارائه می‌دهند.

هر یک از انواع ارتودنسی نامرئی را که مدنظر داشته باشید، متخصص ارتودنسی دکتر سعید قریشی، آن را برای شما به بهترین شکل ممکنه ارائه می‌دهند؛ و می‌توانید درمانی با خیالی آسوده تجربه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha