برنامه لاغری با دوچرخه سواری که شامل دوچرخه ثابت نیز میشود یکی از چیزهایی است که افرادی که به دنبال سلامتی و لاغری هستند دوست دارند از آن اطلاع داشته باشند. در اینجا قصد داریم با بررسی شرایط مختلف، یک برنامه لاغری با دوچرخه سواری را به شما پیشنهاد دهیم تا در زمان کوتاه به وزن ایده آل خود برسید. این پُست را با همکاری مجله اینترنتی باچرخ در اختیار شما قرار میدهیم.

برنامه لاغری با دوچرخه سواری در سریع ترین زمان

سلامت نیوز: برنامه لاغری با دوچرخه سواری که شامل دوچرخه ثابت نیز میشود یکی از چیزهایی است که افرادی که به دنبال سلامتی و لاغری هستند دوست دارند از آن اطلاع داشته باشند. در اینجا قصد داریم با بررسی شرایط مختلف، یک برنامه لاغری با دوچرخه سواری را به شما پیشنهاد دهیم تا در زمان کوتاه به وزن ایده آل خود برسید. این پُست را با همکاری مجله اینترنتی باچرخ در اختیار شما قرار میدهیم.

دوچرخه سواری چقدر کالری میسوزاند؟

بر اساس پُست مجله اینترنتی باچرخ به عنوان سایت تخصصی دوچرخه سواری، این مورد که شما در هر ساعت با دوچرخه، چقدر کالری خواهید سوزاند بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهمترین آن، وزن خود دوچرخه سوار است. در واقع اگر فردی 75 کیلوگرم وزن داشته باشد و فرد دیگری 90 کیلوگرم وزن، این دو نفر در شرایط یکسان از نظر سرعت دوچرخه سواری، به یک میزان کالری نمی‌سوزانند.

در این حالت هرچقدر وزن دوچرخه سوار بیشتر باشد، کالری بیشتری نیز خواهد سوزاند، در واقع در مثال بالا، فردی که 75 کیلوگرم وزن دارد در یک سرعت ثابت مثلاً 21 کیلومتر در ساعت، میزان 600 کیلو کالری خواهد سوزاند که در خصوص فرد 90 کیلوگرمی این میزان به 720 کیلو کالری میرسد.

مورد بعدی که در خصوص کالری سوزی با دوچرخه در سایت باچرخ عنوان شده است، سرعت دوچرخه سوار است، یعنی اگر بازهم به مثال بالا برگردیم و هر دو این افراد سرعت دوچرخه سواری خود را از 21 کیلومتر در ساعت، به 24 کیلومتر در ساعت افزایش دهند، آن وقت میزان کالری سوزی برای فرد 75 کیلوگرمی از 600 کیلوکالری به 750 کیلوکالری و برای فرد 90 کیلوگرمی از 720 کیلوکالری به 900 کیلوکالری افزایش میابد.

در نتیجه : هر چقدر سرعت رکاب زدن و وزن دوچرخه سوار بیشتر باشد، میزان کالری سوزی با دوچرخه نیز بیشتر خواهد بود.

برنامه لاغری با دوچرخه سواری

حالا که اطلاعات پایه در خصوص کالری ها بدست آوردید، وقت آن میرسد که به سراغ برنامه لاغری با دوچرخه سواری برویم. اصلاً چرا باید دوچرخه سواری را برای لاغری انتخاب کنید؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دوچرخه سواری در صدر لیست بهترین ورزش های هوازی برای سوزاندن چربی شکم قرار دارد، بنابراین افراد زیادی برای اینکه به لاغری و تناسب اندام در زمان کوتاهی برسند، دوچرخه را برای این هدف انتخاب میکنند و به دنبال برنامه لاغری با دوچرخه سواری میروندد. اما چه نوع دوچرخه ای؟ دوچرخه ثابت یا دوچرخه عادی برای فضای باز؟

بر اساس پیشنهاد مجله باچرخ، بهتر است در برنامه لاغری با دوچرخه سواری، به فکر تغییر سبک زندگی خود نیز با این وسیله دوست داشتنی باشید. بنابراین برای اینکه سبک زندگی سالم و شادابی را در پیش بگیرید که در آینده دوباره چاقی به سراغ شما نیاید، دوچرخه های کوهستان میتوانند بهترین گزینه برای شما باشد و در صورت داشتن بودجه، میتوانید برای روزهایی که هوا سرد است و امکان دوچرخه سواری ندارید به سراغ دوچرخه ثابت بروید.

برنامه لاغری با دوچرخه سواری که به شما پیشنهاد میکنیم برنامه ای است که باید به صورت ثابت در حدود یک فصل از چهار فصل سال انجام دهید تا نتایج آن را به خوبی مشاهده نمایید:

- اول رژیم غذایی خود را سالم کنید، اگر اهل فست فود و خوردن شیرینی جات هستید، برای حداقل 90 روز، آنها را کنار بگذارید.

- به زمان دوچرخه سواری بسیار دقت داشته باشید، بر اساس پُست مجله باچرخ، بهترین زمان دوچرخه سواری برای لاغری یکی دو ساعت قبل از ناهار و همچنین یکی دو ساعت قبل از تاریکی هوا میباشد.

- رکاب زدن را حداقل 3 روز در هفته و به مدت 2 تا 4 ساعت انجام دهید و بدانید که انجام 5 روز رکاب زدن در هفته، زمان رسیدن به لاغری را برای شما کوتاه خواهد کرد.

- در هنگام دوچرخه سواری، به میزان کافی آب بنوشید، قبل از رکاب زدن نیز مصرف مواد غذایی دارای کربوهیدرات توصیه میشود.

- سعی کنید خوب بخوابید، آرامش داشته باشید و هر روز خودتان را وزن نکنید! روند کاهش وزنتان باید به صورت حرفه ای صورت گیرد تا سلامتیتان به خطر نیفتد.

- میوه ها را فراموش نکنید، آنها را حتماً در کوله خود قرار دهید و در میان راه، صرف کنید. راحت ترین و بهترین میوه ای که میتوانید به راحتی مصرف کنید و تاثیر خوبی نیز برای رکاب زدن دارد، میوه موز است.

 

- در نظر داشته باشید که سرعت خود را در یک حد ثابت نگه دارید، اما در برنامه خود برنامه استقامتی نیز قرار دهید، به این صورت که در هر روز یک شیب سربالایی را در نظر بگیرید و سعی کنید با قدرت از آن بالا بروید، در روزهای بعد رکورد خود را بیشتر کنید و شیب های بیشتری را رکاب بزنید، این کار علاوه بر تقویت عضلات پا، باعث چربی سوزی بیشتری خواهد شد.

- کوهنوردی از یک طرف، و انجام ورش های دیگر مانند پیلاتس و یوگا از طرف دیگر، شما را برای رکاب زدن موثرتر کمک خواهند کرد. بنابراین برخی از روزها، این ورزش ها را نیز در برنامه لاغری خود قرار دهید.

- بین برنامه دوچرخه سواری برای لاغری، بیش از 5 روز فاصله نیندازید، اگر بین برنامه رکاب زدنتان فاصله زیاد باشد، تاثیر خود را به مراتب کاهش خواهد داد.

برای دوچرخه سواری حتماً از کفش مناسب، لباس مناسب و صد البته کلاه ایمنی استفاده نمایید و از دوچرخه سایز خودتان استفاده نمایید تا دچار مشکلات عضلانی نشوید. امیدواریم این پُست آموزشی برای شما مفید بوده باشد، اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید حتماً سایت باچرخ را دنبال نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha