دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 305359

طبق نتایج یک مطالعه با داشتن ورزش کافی ، حدود ۳۰۰ دقیقه در هفته ، می توان وزن کم کرد و چربی بدن را کاهش داد.

برای کاهش وزن در هفته چقدر ورزش کنیم؟

سلامت نیوز: طبق نتایج یک مطالعه با داشتن ورزش کافی ، حدود ۳۰۰ دقیقه در هفته ، می توان وزن کم کرد و چربی بدن را کاهش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان دانشگاه کنتاکی هنگام شروع برنامه های ورزشی ۱۲ هفته ای ، ۴۴ شرکت کننده با اضافه وزن و کم تحرک را از ۱۹ تا ۴۹ سال مورد بررسی قرار دادند.

به یک گروه ۶ روز در هفته و حدود یک ساعت در روز ورزش اختصاص داده شد ، گروه دیگر هفته ای دو بار ورزش کردند و گروه آخر روال غیرفعال معمول خود را حفظ کردند.

در حالی که هر دو گروه ورزش ، به طور متوسط ​​، مقدار کمی از کل وزن خود را از دست دادند ، اما ورزشکاران مکرر چربی بدن را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

محققان دریافتند که ورزش کردن با تقویت هورمون هایی که فرد را به خوردن غذا سوق می دهد ، اشتهای شرکت کنندگان را افزایش می دهد. ورزش کردن می تواند باعث افزایش اشتها در بدن برای جبران کالری سوخته شود.

بر اساس محاسبات انجام شده از مانیتور ضربان قلب ، ۶ ساعت در هفته با یک ساعت ورزش در روز ، به طور متوسط ​​۲۷۵۰ کالری می سوزد.

در حالی که گروهی که دو بار در هفته کار می کردند نیز حدود ۱۵۰۰ کالری می سوزاند و به طور متوسط ​​۹۰ دقیقه در هر جلسه وارد می شدند ، اما کاهش وزن و چربی آنها کاهش یافت.

به گفته محققان ، این امر به دلیل پدیده ای به نام جبران خسارت است. اگر تا به حال شدید ورزش کرده اید و بعد از آن احساس خستگی کرده اید ، با این مسئله آشنا هستید – وقتی بدن کالری بیشتری از میزان مصرف خود می سوزاند (کمبود انرژی) ، می تواند با افزایش هورمون هایی که باعث می شوند احساس گرسنگی کنید ، پاسخ دهد.

با توجه به کارهای قبلی این تیم تحقیقاتی ، یا می تواند حدود ۱۰۰۰ کالری اضافی در هفته باعث شود که شما حدود ۵۰٪ از کالری که تازه سوزانده اید ، به صورت وعده های غذایی و تنقلات بعد از تمرین مصرف کنید.

در این مطالعه ، هر دو گروه ورزشی جبران خسارت کردند. گروهی که شش بار در هفته ورزش می کند کمی اشتها داشته و کالری اضافی بیشتری نسبت به گروهی که دو بار ورزش می کردند ، مصرف می کند. اما تمام آن دقایق اضافی ورزش به آنها کمک کرد تا کمبود کالری را که منجر به کاهش وزن و کاهش چربی بدن می شود ، حفظ کنند.

اما کاهش وزن فوق العاده پیچیده است و این مطالعه چند محدودیت مهم داشت.

به عنوان مثال ، این مطالعه ورزش را به عنوان فعالیت بدنی عمدی به منظور بهبود سلامتی یا کاهش وزن تعریف کرد. در نتیجه ، این شامل برخی از فعالیت های روزانه سوزاندن کالری مانند راه رفتن یا تمیز کردن نبود ، زیرا آنها بخشی از تمرین نبودند.

این فرم های خفیف ورزش می توانند فواید عمده ای برای سلامتی داشته باشند ، از جمله خطر بیماری همچنین در صورت ترکیب با رژیم غذایی مناسب می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

اشکال شدیدتر از ورزش ، مانند تمرینات قدرتی ، می تواند به عضله سازی کمک کند. همانطور که قدرت و استقامت فرد بهبود می یابد ، می توان کارهای بیشتری را در تمرینات خود بگذارید ، و با افزایش شدت ، کالری سوزی را افزایش دهید. عضلات اضافی مزیت اضافی در سوزاندن کالری بیشتر حتی در هنگام استراحت نیز دارند ، بنابراین متابولیسم کلی شما با قرار دادن توده لاغر کمی افزایش می یابد.

سرانجام ، ورزش با بسیاری از تغییرات مثبت مرتبط است که هیچ ارتباطی با وزن شما ندارد ، از جمله خلق و خوی بهتر ، بهبود خواب و طول عمر بیشتر.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha