گاهی اوقات به دلایل مختلفی فرد هنگام بیدار شدن از خواب در پاهای خود احساس سنگینی می‌کند که این نشانه عادی نیست.

دلایل سنگینی پاها هنگام بیدار شدن از خواب

سلامت نیوز: گاهی اوقات به دلایل مختلفی فرد هنگام بیدار شدن از خواب در پاهای خود احساس سنگینی می‌کند که این نشانه عادی نیست.

به گزارش سلامت نیوز، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه تخصصی وب طب، گاهی پیش می‌آید که فرد پس از یک روز خسته کننده و سخت کاری در پاهای خود احساس سنگینی می‌کند، اما این احساس هنگام بیدار شدن از خواب عادی نیست و دلایل زیادی می‌تواند عامل این سنگینی باشد.

برخی از دلایل احساس سنگینی در پاها پس از بیدار شدن از خواب عبارتند از:

گردش خون

در صورت اختلال در گردش خون، ممکن است در پاهای خود احساس سنگینی کنید، زیرا خون به دلیل جاذبه زمین در پایین ساق پا جمع می‌شود و رگ‌ها قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند.

آنچه پاها راجع به وضعیت سلامتی ما می‌گویند

نارسایی مزمن وریدی

نارسایی مزمن وریدی بر اثر ضعف رگ‌ها و دریچه‌های پا ایجاد می‌شود که به دلیل عدم توانایی سیستم گردش خون برای بازگرداندن خون به قلب منجر به جمع شدن خون در پاها می‌شود.

چاقی و اضافه وزن

چاقی و اضافه وزن به نوبه خود منجر به فشار بر عضلات، رباط‌ها و مفاصل شده و باعث سنگینی پاها هنگام بیدار شدن می‌شود.

بارداری

 مشهور است که بارداری یک دوره پر استرس برای بدن محسوب می‌شود و به دلیل دو عامل فشار آوردن وزن زیاد بر روی پا و عدم تعادل هورمون‌ها در بدن منجر به سنگینی در پا هنگام بیدار شدن از خواب می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند اگر علائم سنگینی در پا مانند تورم، درد، پارستزی (احساس سوزن سوزن شدن) در پاها و یا ظاهر غیرمعمول رگ‌های برجسته را دارید، به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha