پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 306305

متخصصان و محققان علوم پزشکی در مطالعه ای پیش بینی کردند چگونه کروناویروس ممکن است روزی به ترکیبی از ویروس های سرماخوردگی معمولی در کودکان ملحق شود.

بررسی چگونگی بومی شدن کروناویروس

سلامت نیوز:متخصصان و محققان علوم پزشکی در مطالعه ای پیش بینی کردند چگونه کروناویروس ممکن است روزی به ترکیبی از ویروس های سرماخوردگی معمولی در کودکان ملحق شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از یسنا، از زمان آغاز همه گیری پزشکان و محققان اظهار داشتند کروناویروسی که اکنون پاندمی شده ممکن است سرانجام در مسیر کروناویروس های دیگری قرار گیرد که افراد به آن مبتلا می شوند و روزی به  ترکیبی از ویروس های سرماخوردگی معمولی در کودکان ملحق شود.


متخصصان در مطالعه جدید خود به چگونگی وقوع این پدیده پرداخته و اینکه چگونه واکسیناسیون گسترده می تواند بر چرخه طبیعی آن تاثیر بگذارد.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: چرخه این انتقال ممکن است از چند سال تا چند دهه طول بکشد و به این بستگی دارد که پاتوژن یا همان عامل بیماری زا با چه سرعت منتشر شود.


همه گیری فعلی احتمالا تا جایی که می توانسته کشنده است زیرا ویروس جدیدی است و بر افرادی که هیچ مصونیتی نسبت به آن ندارند تاثیر می گذارد. همچنین این ویروس در افراد مسن، وخیم تر خود را نشان می دهد زیرا بدن آنان نمی تواند همچون کودکان با ویروس های جدید مقابله کند.
اما این ویروس مشابه با چهار کروناویروس دیگر است که موجب بروز علائمی می شود که در اکثر افراد بدتر از سرماخوردگی معمولی نیست.
مطالعات مربوط به واکنش ایمنی بدن نشان می دهد: ایمنی که می تواند به طور کامل جلوی عفونت را بگیرد به سرعت کاهش می یابد. اما افراد در عین حال دارای ایمنی "باقی مانده" هستند که از بدن در برابر بیماری های شدید محافظت می کند. درصورتیکه ویروس آزادانه گردش داشته باشد بومی شده و به طور دائمی در میان جمعیت جای می گیرد.


به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، بنابر فرضیه این محققان، زمانیکه ویروس وارد فاز بومی شده و در معرض قرار گرفتن اولیه در دوران کودکی است کروناویروس دیگر عامل بیماری زایی بیش از یک سرماخوردگی معمولی نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha