مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، گفت: پیش‌بینی ما این است که قسمت عمده‌ای از کار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی تا پایان سال ۱۳۹۹، انجام شود.

نسخه‌نویسی الکترونیک در تهران تا پایان سال

سلامت نیوز:مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، گفت: پیش‌بینی ما این است که قسمت عمده‌ای از کار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی تا پایان سال ۱۳۹۹، انجام شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان تهران، دکتر محمد حسینی، گفت: در راستای الزام به اجرای تکالیف مقرر در بند(ج) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مبتنی بر جایگزینی ابزارهای الکترونیکی به جای دفترچه و ارتقاء سطح خدمات و گسترش دولت الکترونیک و با عنایت به برنامه عملیاتی اداره کل با عنوان "استقرار نسخه نویسی الکترونیک در ۸۰درصد پزشکان طرف قرارداد" و "استقرار نسخه پیچی الکترونیک در ۱۰۰درصد مراکز طرف قرارداد" این اداره کل به طور مستمر در اجرای طرح اهتمام لازم را دارد .


وی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه صراحتاً به بحث نسخه ‌نویسی الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت بیماران اشاره شده است، اضافه کرد: این موضوعات تکالیف قانونی هستند که باید انجام دهیم. انصافاً در این زمینه اقدامات خوبی هم با توجه به محدودیت‌هایی که در کشور وجود داشته، در سال‌های اخیر در وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان نظام پزشکی انجام شده است.


مدیر کل استان با بیان اینکه با این اقدام بیماران اولین سود را می‌برند، ادامه داد: وقتی تمام اطلاعات بیماران وجود داشته باشد، پزشکان بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند که سیر بیماری به چه صورت بوده است. دومین ذینفع این اقدام پزشکان هستند؛ زیرا در کوتاه‌ترین زمان و با دیدی باز می‌توانند تصمیم بگیرند و بیماران را کنترل کند. در عین حال با استفاده از فناوری‌های اطلاعات در حوزه درمانی، بیمه‌ها و دولت نیز منتفع شده و می‌توانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند تا منابعشان را در حوزه‌هایی که بیشتر نیاز است، متمرکز کنند.


وی در پایان، گفت: تا پایان دی ماه پروژه نسخه الکترونیکی در ۸۵ درصد مطب های پزشکان طرف قرارداد با این اداره کل  و ۱۰۰ درصد داروخانه‌ها ، آزمایشگاه‌ها و موسسات تصویربرداری طرف قرارداد در سطح استان استقرار یافته و طی ماه‌های آتی در بیمارستان‌ها نیز پیاده سازی خواهد شد. تا کنون قریب به ششصد هزار نسخه الکترونیکی در استان تهران ارائه و ثبت شده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha