شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 307048

یاوری گفت: موضوع توزیع متادون در داروخانه‌ها و خروج آن از کلینیک‌های درمان اعتیاد منتفی شده است.

توزیع متادون در داروخانه‌ها منتفی شد

سلامت نیوز: یاوری گفت: موضوع توزیع متادون در داروخانه‌ها و خروج آن از کلینیک‌های درمان اعتیاد منتفی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر درباره چرایی نشت متادون، اظهار کرد: جلوگیری از نشت متادون، جزو وظایف وزارت بهداشت است.

وی بیان کرد: سازمان غذا و دارو سامانه آیتک را راه اندازی کرد و قرار شد از طریق این سامانه مصرف متادون را کنترل کند.

یاوری تصریح کرد: همان طور که سازمان غذا و دارو با سیستم نظارتی خود مصرف دارو‌های دیگر را کنترل می‌کند باید مصرف متادون را نیز تحت کنترل خود قرار دهد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: اگر سامانه آیتک به طور کامل راه اندازی شود، مشکلات فعلی که در حوزه نشت متادون وجود دارد حل خواهد شد، در این صورت مشخص می‌شود که متادونی که در شرکت خاصی تولید شده باید به دست چه کسی برسد و قطعاً دیگر شاهد فروش متادون در عطاری‌ها، دکه‌ها و ... نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه موضوع توزیع متادون در داروخانه‌ها و خروج آن از کلینیک‌های درمان اعتیاد منتفی شده است، افزود: همچنان متادون در کلینیک‌های درمان اعتیاد توزیع می‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه توزیع متادون در داروخانه‌ها اگر بخواهد عملیاتی شود چند سال زمان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: هدف از توزیع متادون در داروخانه‌ها ربطی به موضوع نشت متادون ندارد و بیشتر هدف از این اقدام خلوت شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و در داروخانه‌ها به فروش برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha