سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه همه آمبولانس‌های کشور به راحتی قابل ردیابی هستند، گفت: از آنجایی که تعداد آمبولانس‌ها در کشور محدود است، اگر هر خودرویی به هر دلیلی حتی ساعتی از چرخه کار خارج شود، در کار فوریت‌های پزشکی، نقص ایجاد می‌شود.

آمبولانس‌ها ردیابی می‌شوند/دستگیری سارقین در عرض چندساعت قطعی است

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه همه آمبولانس‌های کشور به راحتی قابل ردیابی هستند، گفت: از آنجایی که تعداد آمبولانس‌ها در کشور محدود است، اگر هر خودرویی به هر دلیلی حتی ساعتی از چرخه کار خارج شود، در کار فوریت‌های پزشکی، نقص ایجاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،صبح امروز برخی از رسانه ها از سرقت «آمبولانس اورژانس» توسط بیمار در یکی از شهرهای کشور خبر دادند؛ البته این سارق در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.


«آیا سرقت آمبولانس موضوعی پر تکرار است؟» پاسخ مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور به این سوال منفی است؛ او که با ما گفت و گو می کرد با تاکید بر اینکه «سرقت آمبولانس‌ در ایران بسیار نادر است.» در خصوص خبر فوق الذکر، با اشاره به حالت غیرعادی سارق، افزود: فردی که آمبولانس را سرقت کرده بود، به خاطر نوع بیماری‌اش، متوجه حال و رفتار خود نبود؛ بنابراین این سرقت از قبل برنامه ریزی نشده بود.


این مقام مسئول در اورژانس کشور تاکید می‌کند «همه آمبولانس‌های کشور به سیستم موقعیت‌یاب(ردیاب) مجهز هستند به راحتی قابل ردیابی هستند.»
سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ادامه می‌افزاید: از آنجایی که تعداد آمبولانس‌ها در کشور محدود است، اگر هر خودرویی به هر دلیلی حتی ساعتی از چرخه کار خارج شود، در کار فوریت‌های پزشکی، نقص ایجاد می‌شود.


خالدی عنوان می‌کند سازمان اورژانس همواره تلاش می‌کند با رزرو تعدادی آمبولانس، پرسنل خود را در خارج از ساعت شیفت به صورت اضافه کار به کارگیری کند تا زمان رسیدن آمبولانس به بیمار کاهش یابد.


این مقام مسئول در سازمان اورژانس کشور در خاتمه بیان می‌کند: هرچقدر زمان رسیدن آمبولانس به بیمار کاهش یابد، به نفع مردم است و به همین خاطر سعی می کنیم حتی یک آمبولانس هم از چرخه فعالیت خارج نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha