رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام افزایش تصادف عابران و موتورسیکلت سواران در زمان خاموشی‌ها از تعیین سهم سازمان‌های مقصر در وقوع این تصادفات خبر داد.

افزایش تصادف عابران و موتورسواران در زمان خاموشی‌ها

سلامت نیوز:رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام افزایش تصادف عابران و موتورسیکلت سواران در زمان خاموشی‌ها از تعیین سهم سازمان‌های مقصر در وقوع این تصادفات خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «سردار محمد حسین حمیدی» رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تاثیر خاموشی‌ها در تصادفات گفت: این خاموشی‌ها به ما آسیب وارد کرد و تصادفات ما را در مقاطعی بالا برد، ما برای تک تک موضوعات تشکیل پرونده داده‌ایم و برای مراجع قضایی ارسال کردیم و سهم تقصیر برای سازمان‌هایی که در این امر مقصر بوده‌اند را نیز تعیین کردیم. 


وی با بیان اینکه دو گروه در شهر تهران نسبت به دوره‌های گذشته در زمان خاموشی معابر با تصادفات بیشتری مواجه بودند، گفت: در سطح شهر تهران در زمان تاریکی دو گروه آسیب‌پذیر داشتیم، یکی از آن‌ها گروه عابران پیاده‌ای بودند که با لباس تیره در مسیر تردد می‌کردند و دیده نشده‌اند و بعضا با خودروهای عبوری برخورد کرده‌اند، گروه دیگر نیز موتورسیکلت سوارانی بودند که با نقص سیستم روشنایی وسیله خود مواجه بودند. این افراد با توجه به اینکه دید کافی نداشتند به ویژه در زمان بارندگی در سطح معابر با مشکلاتی همراه شدند. 


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌هایی که صورت گرفت، اعلام کرده‌اند که مشکلات‌شان برطرف شده و از هفته گذشته وضعیت خاموشی بهبود پیدا کرد، اما همچنان در برخی از مقاطع تاریکی وجود دارد و این مقاطع متفاوت بوده و ثابت نیست. 
سردار حمیدی درباره آمار تصادفات در سال ۹۹ تاکنون گفت: در مجموع در سال ۹۹ در حوزه تصادفات روند کاهشی نسبت به گذشته داریم. ما در سال دوم کاهش تصادفات هستیم، البته این روند کاهشی به غیر از تصادفات موتورسیکلت‌ها است. 


وی همچنین در پاسخ به این سوال که براساس اعلام پزشکی قانونی با افزایش تصادفات ساختگی مواجه هستیم، نظر شما در این زمینه چیست؟ گفت: بحث تصادفات ساختگی چیز جدیدی نیست و از گذشته وجود داشته است. پلیس، بیمه‌ها و همچنین  بخش‌های دیگر در این حوزه به شدت حساس هستند و پرونده‌های این تصادفات را تشکیل و به مرجع قضایی ارسال می‌کنند. 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: با این نوع تصادفات برخورد می‌شود و هیچ گونه مماشاتی صورت نمی‌گیرد. البته در این حوزه ما گزارشی مبنی بر افزایش آن نداشته‌ایم. 


سردار حمیدی درباره استفاده از دست افزارها برای ثبت کروکی‌ها خاطرنشان کرد: هنوز دست افزارها فعال نشده و کروکی‌ها در تبلت عملیاتی نشده و منتظر هستیم تا این اقدامات انجام شود تا بتوانیم لینک آنلاینی از اتفاقات سر صحنه به همه سازمان‌های متولی ارائه دهیم. 


وی درباره استفاده از این تجهیزات در پلیس خاطرنشان کرد: دست افزارها، تبلت برای ثبت کروکی‌ها و دوربین البسه تایید و تصویب شده است و باید در اختیار قرار بگیرد. بخشی از این تجهیزات در اختیار همکاران ما قرار گرفته است، اما برای بخش عمده‌ای از اختصاص این تجهیزات همچنان منتظر هستیم تا واگذار شود ما امیدواریم در بحث تامین اعتبار اقداماتی صورت بگیرد تا بتوانیم با تهیه و استفاده از این تجهیزات خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha