دکتر محمد حسین نعیمی؛ متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در برنامه پزشک شما از شبکه شما درمورد سردردها توضیحاتی ارائه داد.

مراقب مصرف مسکن ها باشید؛ دچار سردردهای مسکنی می شوید

سلامت نیوز: دکتر محمد حسین نعیمی؛ متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور در برنامه پزشک شما از شبکه شما درمورد سردردها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرنیوز، در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦هر گونه سردرد بی سابقه و جدید، با شدت های زیاد در سنین بالا، گیجی، دوبینی و تاری دید، همرا با تب و حالت تهوع نشانه خطر است و حتما باید سریع به پزشک مراجعه شود.

♦شایع ترین سردردها، سردرد میگرنی و تنشی هستند که در همه سنین دیده می شود.

♦برخی از سردردها منشا متفاوتی مانند؛ دندان، خستگی و.. دارند که نشانی از میگرن وتنش در آن ها مشاهده نمی شود، این نوع سردردها بی خطر هستند و جای نگرانی در آن ها وجود ندارد.

♦میگرن به معنی نیمه سر است که بیشتر در خانم ها دیده می شود؛ بیشتر شیوع آن در سنین 20 سالگی به بالا است اما گاهی در سن کمتر نیز دیده می شود.

♦افرادی که سردرد میگرنی دارند معمولا از نور و صدا فراری هستند؛ برخی از بو ها نیز بیماری آن ها را تشدید می کند.

♦مصرف زیاد مسکن ها هنگام سردرد می تواند مشکل ساز و زمینه سردردهای جدید را به وجود آورد.بسیاری از بیماران از سردردهای تنشی و میگرنی درمان شده اند اما دچار سردرد ناشی از مصرف مسکن می شوند.

♦نور، سرما، گرما، خستگی، استرس، بو و بی خوابی باعث تشدید بیماری میگرن می شود.

♦میگرن درمان مشخصی ندارد و بستگی به هر فردی دارد زیرا درمان در هر فردی متفاوت است.

♦وعده های غذایی به موقع، مصرف زیاد مایعات مخصوصا آب، خواب کافی ، فعالیت ورزشی منظم روزانه، پرهیز از خوردن غذاهای محرک و مصرف خوراکی های فیبر دار و منزیم دار در درمان سردردهای میگرنی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

♦مدیریت استرس و کم کردن اضطراب در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.

♦سردردهای میگرنی اگر با فاصله طولانی اتفاق بیافتد و با مسکن  از بین برود جای نگران نیست و می توان آن ها را کنترل کرد اما در غیر این صورت باید از داروهای اختصاصی استفاده کرد.

♦مدیریت سردردها در مرحله اول به عده بیمار است؛ هر فردی باید نوع سردرد و علائم تشدید آن را بشناسد و برای درمان بیماری خود قدم بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha