به گفته یک چشم پزشک درصد قابل توجهی از آسیب‌های چشمی که به دلیل حوادث چهارشنبه سوری رخ می‌دهند، غیر قابل بازگشت هستند و موجب کوری فرد می‌شوند.

آسیب‌های چشمی چهارشنبه سوری غیر قابل بازگشت هستند

سلامت نیوز:به گفته یک چشم پزشک درصد قابل توجهی از آسیب‌های چشمی که به دلیل حوادث چهارشنبه سوری رخ می‌دهند، غیر قابل بازگشت هستند و موجب کوری فرد می‌شوند.


به گزازش سلامت نیوز به نقل از میزان،هرمز شمس ضمن هشدار نسبت به بروز عوارض جبران ناپذیر حوادث چهارشنبه آخر سال بر روی چشم گفـت: انفجار و حوادثی از این قبیل که ممکن است در آخرین چهارشنبه سال رخ دهند، می‌توانند سبب آسیب شدید به چشم، پارگی قرنیه، شکستگی کاسه چشم و حتی نابینایی شود.


وی در خصوص اقداماتی که اطرفیان باید هنگام وقوع حادثه و آسیب دیدن چشم یک نفر انجام دهند، توضیح داد: اطرفیان شخصی که به دلیل حوادث چهارشنبه سوری دچار آسیب‌های چشمی شده است، باید هرچه سریع‌تر مصدوم را به بخش چشم پزشکی نزدیک‌ترین بیمارستان ببرند چرا که هنگامی که چشم دچار پارگی و خونریزی شده است، کاری از دست کسی بر نمی‌آید و فرد حتما آسیب دیده باید هر چه سربع‌تر نزد پزشک برود.


این چشم پزشک متذکر شد: هرسال بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل آسیب‌های چشمی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری تنها در یک بیمارستان بستری و جراحی می‌شوند.


وی ضمن تاکید بر اینکه باید از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد و اشخاص به هیچ عنوان نباید از مواد محترقه استفاده کنند، افزود: در بسیاری از موارد اشخاصی که دچار مشکلات می‌شوند، نقشی در استفاده از مواد محترقه ندارند و تنها در حال عبور از خیابان هستند، چرا که یکسری از افراد مواد محترقه را پرتاب می‌کنند و به همین دلیل توصیه می‌شود افراد در این روز تا حد امکان از خانه بیرون نیایند و از تردد در خیابان‌ها بپرهیزند.


این چشم پزشک ضمن تاکید بر اینکه درصد قابل توجهی از آسیب‌های چشمی که به دلیل حوادث چهارشنبه سوری رخ می‌دهند، غیر قابل بازگشت هستند و موجب کوری فرد می‌شوند، اظهار کرد: اگر وسایل سنگین و خطرناک با چشم برخورد کنند، این عضو آسیب شدیدی می‌بیند و مجبور هستیم آن را تخلیه کنیم و به طور کلی در صد زیادی از چشم‌های آسیب دیده از بین می‌روند و اگر هم چشم را تخلیه نکنیم یا شخص بینایی خود را از دست می‌دهد و یا اینکه بینایی کمی دارد و به همین دلیل امیدوارم امسال شاهد اینگونه حوادث نباشیم و مردم به هیچ عنوان از مواد محترقه استفاده نکنند، چرا که حوادث این چنینی اتفاقات جبران ناپذیری را به دنبال دارد و ممکن است به قیمت نابودی زندگی اشخاص تمام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha