فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به خطرات متعدد ناشی از روشن کردن آتش و استفاده از مواد محترقه در مناطق چهارگانه، از مسدود شدن راه‌های فرعی دسترسی به ‌منطقه حفاظت شده ورجین از جمله شمیرانات و ‌پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار خبر داد.

خطرات زیست‌محیطی چهارشنبه‌سوری در مناطق چهارگانه؛ از آلودگی هوا تا آتش‌سوزی و سقط جنین حیات وحش

سلامت نیوز:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به خطرات متعدد ناشی از روشن کردن آتش و استفاده از مواد محترقه در مناطق چهارگانه، از مسدود شدن راه‌های فرعی دسترسی به ‌منطقه حفاظت شده ورجین از جمله شمیرانات و ‌پارک ملی خجیر و سرخه‌حصار خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،فرهاد زندی، ضمن تاکید بر اثرات مخربی روشن کردن آتش و استفاده از مواد محترقه بر محیط‌ زیست اظهار کرد: طی نشست‌هایی که با روسای مناطق حفاظت شده برگزار کردیم، قرار شد تا طی روزهای منتهی به چهارشنبه سوری راه‌های فرعی دسترسی به مناطق حفاظت شده از جمله منطقه حفاظت شده ورجین و ‌پارک ملی خجیر و سرخه حصار با توجه به نزدیکی به ‌پایتخت و ‌پارک جنگلی سرخه‌حصار مسدود شود.


وی ادامه داد: استفاده از مواد منفجره و روشن کردن آتش علاوه‌بر اینکه خطر آتش‌سوزی را به‌همراه دارد می‌تواند در این فصل که حیات وحش باردار هستند منجربه سقط جنین آن‌ها شود همچنین با توجه به اینکه هنوز عرصه‌های طبیعی سرسبز نشده است و همچنان سیمای استان چهره زمستانی دارد، خطر و امکان وقوع آتش‌سوزی بسیار بالا است.


آلودگی هوای ناشی از روشن کردن آتش و استفاده از مواد محترقه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: یکی دیگر از تهدیدهای جدی استفاده از مواد محترقه و روشن کردن آتش  آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا در سطح استان است که آسیب‌های جدی برای سلامت و محیط زیست به‌همراه دارد.


به گفته وی، ‌پایش و نظارت‌های فعالی بر مناطق چهارگانه استان تهران برقرار خواهد تا از ورود افراد به زون‌های امن مناطق چهارگانه جلوگیری به‌عمل آید همچنین در صورت مشاهده افرادی که اقدام به روشن کردن آتش و استفاده از مواد محترقه در این مناطق کنند با آنان برخورد جدی می‌شود و این افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


زندی در ‌پایان گفت: مردم در صورت مشاهده مواردی از تخلف در زمینه روشن‌ کردن آتش، استفاده از مواد محترقه یا آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۴۰ آن را گزارش کنند تا نیروهای ما در اولین فرصت به نقطه مورد نظر مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha