پزشک درمانگر و مدیر انجمن پزشکی مبتنی بر سبک زندگی سالم گفت: شیوع بیماری‌های مزمن غیرعفونی از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی، فشار خون بالا، سرطان‌ها، بیماری‌های ریوی و انواع مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب، با سبک زندگی سالم قابل کنترل خواهند بود.

بیماری‌های مزمن غیرعفونی را با سبک زندگی سالم کنترل کنیم

سلامت نیوز: پزشک درمانگر و مدیر انجمن پزشکی مبتنی بر سبک زندگی سالم گفت: شیوع بیماری‌های مزمن غیرعفونی از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی، فشار خون بالا، سرطان‌ها، بیماری‌های ریوی و انواع مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب، با سبک زندگی سالم قابل کنترل خواهند بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر پریسا مساحی خالقی اظهار داشت: سبک زندگی سالم به ارتقای سلامت ذهنی و جسمی، به بهبود کیفیت زندگی و در نهایت بهره وری فرد کمک خواهد کرد.


وی ادامه داد: رژیم غذایی متعادل و متنوع که عمدتا بر پایه مواد غذایی گیاهی است، نه تنها کم هزینه‌تر و سالم‌تر است، بلکه آلودگی زیست‌محیطی کمتری نسبت به مصرف گوشت و غذاهای حیوانی دارد.


مساحی تاکید کرد که مصرف دخانیات، نه تنها سلول‌های ریه فرد را از صدها نوع سم موجود در دود سیگار محافظت نمی کند، بلکه سلامت اطرافیان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و سلامت آنان را به خطر می اندازد.


خالقی اظهار داشت: در مورد زنان مخصوصا در دوران بارداری، سلامت جنین یعنی نسل بعد به طور مستقیم با عادات و رفتارهای مادر مرتبط است.  مادری که نسبت به سلامتی خود غفلت کند، باعث آسیب‌های جبران ناپذیری به فرزند خود خواهد شد که بعدها حتی با صرف هزینه‌های گزاف، قابل جبران نخواهد بود.  


وی گفت: ورزش و فعالیت بدنی با جنبه‌های مختلفی از جسم و ذهن مرتبط هستند؛  ذهن فعال که مداوم به دنبال یادگیری و حل مساله است و جسم فعال به کمک ورزش، شاه کلید سلامت ما هستند.


این پزشک درمانگر ادامه داد: خواب کافی و استفاده از مکانیسم‌های مؤثر برای کاهش استرس و اضطراب مثل یوگا و مدیتیشن، کیفیت زندگی را به طور محسوس تحت تأثیر قرار می‌دهد.


وی افزود: روابط اجتماعی سالم و داشتن حمایت‌های اجتماعی به طرز معنی داری سلامت ما را تعیین می‌کنند؛  مفهوم سبک زندگی سالم از نوعی نگرش و بینش خاص نشأت می‌گیرد تا زمانی که این نگرش و بینش در افراد ایجاد نشود، تغییرات بنیادی شکل نخواهند گرفت.  


پزشک درمانگر و مدیر انجمن پزشکی مبتنی بر سبک زندگی سالم بیان داشت: مفهوم سبک زندگی سالم از نوعی نگرش و بینش خاص نشأت می گیرد تا زمانی که این نگرش و بینش در افراد ایجاد نشود، تغییرات بنیادی شکل نخواهند گرفت.  نگرشی که منشاء سبک زندگی سالم است، دید متفاوتی به جهان هستی، محیط زیست و ارتباط متقابل موجودات دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha