ما ایرانی‌ها آن‌قدرها اهل خوردن دسرهای شیرین بعد از وعده‌های اصلی غذایی‌مان نیستیم. مگر اینکه مهمان ویژه‌ای داشته باشیم تا برای پذیرایی از او دسر را هم به میز غذا اضافه کنیم. البته این به آن معنا نیست که دسرها به طور کلی در زندگی و برنامه غذایی ما جایگاهی نداشته باشند. ما بی‌آنکه بدانیم دسرها را به رژیم غذایی‌مان اضافه کرده‌ایم اما نه بعد از وعده‌های اصلی!

طرز تهیه چند دسر خانگی ساده و موردپسند ایرانی‌ها

سلامت نیوز: ما ایرانی‌ها آن‌قدرها اهل خوردن دسرهای شیرین بعد از وعده‌های اصلی غذایی‌مان نیستیم. مگر اینکه مهمان ویژه‌ای داشته باشیم تا برای پذیرایی از او دسر را هم به میز غذا اضافه کنیم. البته این به آن معنا نیست که دسرها به طور کلی در زندگی و برنامه غذایی ما جایگاهی نداشته باشند. ما بی‌آنکه بدانیم دسرها را به رژیم غذایی‌مان اضافه کرده‌ایم اما نه بعد از وعده‌های اصلی!

همین کیکی که با چای عصرانه میل می‌کنید، شیرینی‌های کوچک خانگی، فرنی یا شیر برنجی که برای صبحانه می‌پزید، شله زرد نذری که در یک عصر پنج‌شنبه به دستتان می‌رسد و انواع و اقسام ژله‌ها همگی جز خانواده بزرگ دسرهای شیرین هستند. در ادامه این مطلب قرار است طرز تهیه سه دسر پرطرفدار را به شما آموزش دهیم که ریشه آن‌ها ایرانی نیست اما در میان ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارند.

َشیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی یک دسر خوشمزه و آسان

شاید در نگاه اول پخت شیرینی دانمارکی کار سختی به نظر برسد اما حقیقت این‌طور نیست. شما می‌توانید این شیرینی محبوب را به آسانی با چند ماده اولیه که تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود آماده کنید. فقط کافیست کمی حوصله و دقت به خرج بدهید تا یکی از بهترین شیرینی‌های دانمارکی‌ها را با دستان خودتان بپزید. البته راه ساده‌تری هم برای پخت شیرینی دانمارکی خانگی وجود دارد و آن‌هم استفاده از خمیر هزارلا و کرم پاتیسیر است که به شکل آماده در مغازه‌های لوازم قنادی و سوپرمارکت‌های معتبر و بزرگ شهر پیدا می‌شود.

طرز تهیه شیرینی دانمارکی با روش اصلی در مجله‌های اینترنتی آشپزی در دسترس است اما ما قصد داریم در این بخش از مقاله دسرهای خانگی ساده و سریع، دستور پخت شیرینی دانمارکی با خمیر و کرم آماده را به شما آموزش ‌دهیم.

مواد لازم طرزتهیه شیرینی دانمارکی

  • خمیر هزارلا آماده یک بسته
  • كرم پاتیسیر به اندازه نیاز
  • زرده تخم‌مرغ 1 عدد
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • شیر 1 قاشق غذاخوری
  • كنجد برای تزئین

روش تهیه و پخت شیرینی دانمارکی

ابتدا خمیر هزارلا را به شکل مستطیل باز کنید و در یک سمت از سه سانتی متر مانده به لبه‌ی خمیر، کرم پاتیسیر بزنید. کرم را به کمک یک فرچه در تمام قسمت‌‌‌‌‌‌های خمیر پخش کنید و سپس آن را از یک سمت رول کنید.

رول شیرینی را به اندازه دلخواه و به شکل مربع برش بزنید. آن را با مخلوط شیر و زرده تخم‌مرغ رو مال کنید و سپس روی آن کنجد و شکر بپاشید.

شیرینی‌ها را به مدت 20 دقیقه داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده بپزید. شیرینی دانمارکی شما آماده است.

پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلاتی انتخابی ارزان و سریع

پودینگ‌ها یک دسته دیگر از انواع دسرهای محبوب نزد ایرانی‌ها هستند که اتفاقا طرز تهیه آن‌ها هم بسیار ساده و سریع است. با دستوری که در ادامه برایتان می‌نویسیم، می‌توانید در کمتر از یک ربع یک دسر شکلاتی خوشمزه آماده کنید.

مواد لازم طرزتهیه پودینگ شکلاتی

  • شیر ۴ پیمانه
  • خامه ۳۰۰ گرم
  • شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین ۳ قاشق چای‌خوری
  • پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزیین

دستور تهیه پودینگ شکلاتی

برای تهیه این دسر سالم و خوشمزه ابتدا شیر را روی حرارت مستقیم گرم کنید. قبل از اینکه شیر به جوش بیاید شکلات تخته‌ای خرد شده را درون شیر بریزید تا با حرارت شیر آب شود. توجه کنید که شیر نباید بجوشد و فقط باید گرم شود؛ پس حرارت را کم کنید و باقی مراحل را روی حرارت بسیار کم ادامه دهید.

وقتی شکلات ها آب شدند خامه و پودر ژلاتین را به شیر اضافه کنید و کمی هم بزنید. پودینگ را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید شیر از داغی بیفتد. در این فاصله باید پودینگ را چند باری هم بزنید تا ژلاتین به خوبی در شیر حل شود.

یک قالب سیلیکونی را با مقداری روغن چرب کنید دسر را داخل آن بریزید. قالب را 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا دسر آماده شود. بعد از 4 ساعت آن را از قالب خارج کرده و با پودر نارگیل یا پودر پسته تزیین کنید.

تیرامیسو

تیرامیسو یک دسر محبوب اما ساده

اگر می‌خواهید برای کامل‌تر کردن میز پذیرایی از میهمانانتان یک دسر خوشمزه و بی‌عیب و نقص آماده کنید طرز تهیه دسر ساده تیرامیسو بهترین گزینه برای شماست.

مواد لازم طرز تهیه دسر تیرامیسو

  • بیسکویت لیدی فینگر به اندازه لازم
  • خامه صبحانه ۳۰۰ گرم
  • پنیر خامه‌ای بدون نمک یا پنیر ماسکارپونه ۴۵۰ گرم
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • پودر قهوه دو قاشق چای‌خوری
  • آب جوش نصف لیوان
  • شیر نصف لیوان

دسر ساده تیرامیسو

مواد لازم طرز تهیه دسر تیرامیسو

دسر تیرامیسو شاید یک دسر سریع نباشد اما دستور بسیار ساده ای دارد. برای آماده کردن این دسر خامه یخ‌زده را با پودر قند هم بزنید تا فرم بگیرد. می‌توانید به جای خامه صبحانه و پودر قند از خامه قنادی هم استفاده کنید.

پنیر ماسکارپونه را در ظرفی دیگر با هم زن برقی هم بزنید تا مانند خامه فرم بگیرد. سپس آن را به کمک لیسک با خامه فرم گرفته مخلوط کنید.

یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه را با شیر مخلوط کرده و به ترکیب پنیر و خامه اضافه کنید.

یک قاشق دیگر از پودر قهوه را در آب جوش حل کنید و داخل یک بشقاب گود بریزید. حالا بیسکوییت‌های لیدی فینگر را یکی یکی به این مخلوط آغشته کرده و در کف ظرف دسر بچینید.

یک لایه از بیسکوییت‌ها که در کف ظرف چیده شد روی آن‌ها را با پنیر و خامه بپوشانید و این کار را تا تمام شدن لایه‌های دسر ادامه دهید. لایه آخر باید پنیر و خامه باشد.

به کمک یک الک کوچک روی لایه آخر کمی پودر قهوه الک کنید و دسر را به مدت 6 تا 12 ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا آماده شود. می‌توانید از قالب‌های کمربندی برای درست کردن دسر تیرامیسو استفاده کنید و پس از آماده شدن دسر آن را در ظرف مناسب‌تری سرو کنید.

بهتر است دسر تیرامیسو را از یک شب قبل برای میهمانی روز بعد آماده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha