یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 310809

یکی دیگر از فواید خوردن انبه این است که پوست شما از عمق ( زیری ترین بخش پوست ) ( بدن ) پاک می کند. منافذ پوست را درمان می کند و موجب درخشش پوست شما می شود از این رو انبه بخورید تا پوستی صاف داشته باشید.

14 دلیل برای خوردن انبه

سلامت نیوز: یکی دیگر از فواید خوردن انبه این است که پوست شما از عمق ( زیری ترین بخش پوست ) ( بدن ) پاک می کند. منافذ پوست را درمان می کند و موجب درخشش پوست شما می شود  از این رو انبه بخورید تا پوستی صاف  داشته باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، با درک مزایای بی شمار انبه ، عشق وعلاقه شما به این میوه چند برابر می شود. این میوه  نه تنها طعم خوبی دارد بلکه دارای فواید زیادی برای سلامتی است. در اینجا ما برای شما 14 دلیل سالم را می اوریم که چرا باید در تابستان انبه بخورید.

    انبه در مبارزه با سرطان کمک می کند

انبه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کوئرستین ، فیستین ، ایزوکوئستیرین ، آستراگالین ، اسید گالیک و متیل گالات است. همه این خواص ، بدن ما را در برابر سرطان پستان ، سرطان روده بزرگ ، سرطان پروستات و سرطان خون محافظت می کند.

    ( انبه ) به حفظ سطح کلسترول کمک می کند

انبه حاوی سطح بالایی از ویتامین C ، فیبر و پکتین است و آن را به یک میوه عالی تبدیل می کند که به کنترل سطح کلسترول بالا کمک می کند.

    ( انبه ) به پاک سازی پوست کمک می کند

یکی دیگر از فواید خوردن انبه این است که پوست شما از عمق ( زیری ترین بخش پوست ) ( بدن ) پاک می کند. منافذ پوست را درمان می کند و موجب درخشش پوست شما می شود  از این رو انبه بخورید تا پوستی صاف  داشته باشید.

     انبه در تنظیم دیابت کمک می کند

خوردن برگ های انبه برای تنظیم دیابت بسیار مناسب است. بنابراین ، افرادی که از دیابت رنج می برند باید 5 - 6  برگ انبه را در ظرف بجوشانند. آن را یک شب خیس کنید و جوشانده و  از صافی رد شده و خالص شده  اول صبح بنوشید. همچنین ، انبه دارای شاخص گلیسمی پایین است ، خوردن انبه در حد متوسط ، سطح قند خون شما را افزایش نمی دهد.

    انبه  در قلیایی سازی بدن شما کمک می کند

از آنجا که انبه با اسید تارتاریک و مالیک غنی شده و حاوی اسید سیتریک است ، به حفظ ذخایر قلیایی بدن کمک می کند.

     انبه  راهی برای کاهش وزن

از آن جا که انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین ومواد مغذی ضروری است ، با خوردن یک انبه احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می شود. همچنین ، از آنجا که با محتوای فیبری پر است ، عملکرد هضم را افزایش می دهد و کالری های ناخواسته را از بدن می سوزاند. این به نوبه خود به کاهش وزن اضافی کمک می کند.

    انبه یک میوه تقویت کننده قوای جنسی

به عنوان " میوه عشق "  نیز شناخته می شود. انبه همچنین دارای ویژگی های تقویت کننده قوای جنسی است  که باعث افزایش مردانگی در مردان می شود. بنابراین ، انبه داشته باشید تا عشق و علاقه خود را افزایش دهید.

     انبه برای داشتن چشم های سالم

انبه همچنین دارای ویتامین A  است و آن را به میوه ای مناسب برای بهبود بینایی چشم تبدیل می کند. همچنین از شب کوری و خشکی چشم جلوگیری می کند.

    به هضم خوب غذا کمک می کند

آنزیم های موجود در انبه به تجزیه پروتئین در بدن کمک می کنند. انبه غنی  از فیبر ، به هضم خوب بدن کمک کرده و از بسیاری از بیماری های مرتبط با معده جلوگیری می کند.

    ( انبه ) از گرمازدگی جلوگیری می کند

این میوه تابستانی در جلوگیری از گرمازدگی نیز کمک می کند. خوردن آن فورا شما را خنک می کند و از این روحال شما را تازه می کند.این " میوه فوق العاده " را به تابستان خود اضافه کنید و در هوای مطبوع خنک باشید.

    انبه در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند

انبه همچنین حاوی ویتامین C  ، A و انواع مختلف کاروتنوئید ها است. تمام این مواد مغذی ضروری برای حفظ قدرت و سلامت سیستم ایمنی بدن مفید هستند.

    از انبه به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید

 سوای از خوردن آن ، استفاده از اسکراب انبه روی بدن پوستی صاف و لطیف به شما می دهد. می توانید با له کردن انبه و افزودن عسل و شیر به ان خمیر  درست کنید. به آرامی ماساژ دهید و بگذارید 15 – 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید تا پوستی عالی به دست اورید

    تمرکز و حافظه را بهبود می بخشد

اگر تمرکز و کمبود حافظه برای شما دشوار است ، انبه زیاد بخورید. آن ها نه تنها به بهبود تمرکز شما کمک می کنند بلکه حافظه شما را نیز تقویت می کنند.

     انبه حاوی مقدار زیادی آهن است

محتوای بالای آهن در انبه یک درمان طبیعی برای افراد کم خون است. همچنین ، زنان باید انبه بخورند تا سطح آهن و مقدار کلسیم در بدن  آن ها افزایش یابد.

چه زمانی باید انبه بخوریم و چه مقدار باید بخوریم؟

به لطف طعم آبدار دلپذیری که دارد ، قطعا انبه یکی از بهترین موارد  در فصل تابستان است.

از پادشاه میوه ها می توان به طرق  مختلف لذت برد و گزینه مناسبی برای دسر های فراوری شده است تا ولع مصرف قند شما را کنترل کند. با این حال ، از آن جا که انبه دارای کالری و قند بالایی است ( یک فنجان انبه به صورت قطعه قطعه شده حاوی حدود 100 کالری است ) ، تعجب اور نیست که افراد دیابتی در مصرف این ماده غذایی خوشمزه کمی تردید دارند.

لازم به ذکر است از آن جا که 90 درصد کالری موجود در این میوه زرد رنگ از قند تامین می شود ، ممکن است منجر به افزایش قند خون در بیماران دیابتی شود. با این حال ، شاخص گلیسمی انبه 51  است ، که آن را به عنوان یک غذای کم GI طبقه بندی می کند.

برای اندازه گیری تاثیر غذا ها بر GI از شاخص سطح قند خون استفاده می شود. علاوه بر این ،  حاوی  آنتی اکسیدان ها و فیبر ها یی نیزهست که می توانند در کنترل سطح قند خون شما کمک کنند. اگر به دیابت مبتلا هستید و به برخی انبه ها علاقه  دارید ، مهم است که کنترل کردن به طور جزئی را تمرین کنید  و از خوردن مقدار زیادی از آن به طور همزمان خودداری کنید.

کل کالری مورد نیاز خود را در روز بررسی کنید و با قسمت کوچکی از انبه شروع کنید تا تاثیر آن را روی سطح قند خون خود بررسی کنید. توصیه می شود انبه را با تفاله آن مصرف کنید و از آب گیری و تکان دادن خودداری کنید. در نهایت ، مهم است که مشورتی  با پزشک خود داشته باشید تا  بخش صحیحی از انبه را که باید در یک روز مصرف کنید ، بدانید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha