زندگی با یک فرد لجباز ممکن است سخت باشد، اما وقتی شما یاد گرفتید چگونه با او رفتار کنید، دیگر زندگی به کام‌تان شیرین می‌شود.

۱۲ راه آسان برای کنار آمدن با افراد لجباز

سلامت نیوز: زندگی با یک فرد لجباز ممکن است سخت باشد، اما وقتی شما یاد گرفتید چگونه با او رفتار کنید، دیگر زندگی به کام‌تان شیرین می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر در زندگی شما یک فرد لجباز حضور دارد که ممکن است یکی از اعضای خانواده شما و یا همکارتان باشد, خودتان را خوش‌شانس فرض کنید، چون این افراد ممکن است شما را اذیت و به شما استرس وارد کنند؛ به طوری که احساس کنید آشفته شده‌اید و در حال دیوانه شدن هستید اما زمانی که متوجه شدید چگونه با آن‌ها رفتار کنید، متوجه خواهید شد که چقدر قوی، باهوش و نخبه هستید.


یک طرز تفکر جدید داشته باشید

به یک فرد لجباز به عنوان فرصتی نگاه کنید تا نسخه بهتری از خود بسازید. شنیده‌اید که می‌گویند: "شما نمی‌توانید شخص دیگری را تغییر دهید و فقط می‌توانید خودتان را تغییر دهید. "؟ بنابراین، این شانس شماست و در این شرایط, باید نوع نگاهتان به آن فرد چالش‌برانگیز را تغییر دهید.


مکث کنید

در برابر اصرار برای درگیر شدن در یک بحث مقاومت کنید. زیرا کنترل ضربه، یک قدرت شخصیتی است که به شما کمک می‌کند تا تسلیم انگیزه دفاعی خود نشوید.


نتیجه مثبت به جای دعوا

مکالمات خود را به صورت استراتژیک برنامه‌ریزی کنید. زیرا حرکت صحیح با کلمات مناسب می‌تواند نتیجه مثبتی به جای دعوا داشته باشد و در این میان، این شما هستید که باید حرف درست را بزنید و فقط سعی کنید همه کارها را انجام دهید تا از گفتن «نه، اشتباه می‌کنیدـ» جلوگیری کنید و نظر مخالف خود را با احترام و وقار بیان کنید.


مجبورشان کنید به حرفی که می‌خواهید بزنید، گوش دهند

صبر کنید تا یک موقعیت مناسب پیش بیاید و وقتی آن زمان مناسب رسید، با هم یک جا بنشینید و با او به صورت کامل  صحبت کنید و در زمان صحبت کردن، به میزان صدای خود و تُنِ صدایتان توجه داشته باشید و همه حرف‌ها را به صورت صادقانه به آن فرد لجباز بگویید.


زمان مناسب

منتظر لحظه مناسب باشید تا نظر خود را بیان کنید. اگر با یک مرد صحبت می‌کنید، قبل از صحبت کردن غذای او را بدهید و اگر با یک زن صحبت می‌کنید، قبل از صحبت، خلق و خوی او را بررسی کنید.

آیا او استرس دارد و آزرده‌خاطر است یا لبخند می‌زند و آرام است؟ از خود بپرسید آیا این بهترین زمان برای ارائه نظر خودم است؟


 آرام پیش بروید

این یک روند است. پس منتظر بمانید (کشف کنید که چقدر می‌توانید صبور باشید).

باز شدن یک ذهن بسته زمان‌بر است.


فرایند را تقسیم کنید

یک فرد لجباز از کم‌شنوایی موقت رنج می‌برد و تنها عقیده‌ای که می‌شنود، نظر خودش است.

نظر مخالف باید در بخش‌های کوچک ارائه شود. بنابراین بذر بکارید، سنگریزه بگذارید، آن را بشکنید، زیرا هضم قسمت‌های کوچک آسان‌تر است.


در مورد دیدگاه آن‌ها فکر کنید

دلسوزی را تمرین کنید. اگرچه صبر در برابر شخصی که شما را تحت فشار قرار داده، دشوار است، اما سعی کنید (بدون انجام یک روانکاوی کامل) آنچه را که می‌بیند، درک کنید.


افراد لجباز در تجارت بهترین هستند

برای تغییر یک فرد لجباز عجله نکنید و یک تلنگر به فکر و عقیده خود بزنید.

ماندگاری چیز خوبی است و لجبازی شبیه به داشتن پشتکار است. یعنی صفتی که برای موفقیت لازم است. بنابراین, فکر کنید که این فرد لجباز چه نفعی برای شما دارد.


شرایط را کنترل کنید

به فرد لجباز به عنوان یک فرد همیشه مخالف نگاه نکنید و سعی کنید روحیه او را درون ذهنتان قبول کنید و کنترل موقعیت را به دست خودتان بگیرید.

بدون اینکه او را در بحث‌های خود کنار بزنید, به نظرش احترام بگذارید و بعد از آن نظر مخالف خودتان هم برای او بیان کنید.


نفس عمیق بکشید

برخورد با یک شخص لجباز می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و اینگونه به نظر می‌رسد که انگار روی پوسته‌های تخم مرغ راه می‌روید و هر زمان که قدم برمی‌دارید صدای ترک خوردگی زیر پایتان را می‌شنوید. پس بهتر است به جای تکرار کردن حرف خودتان، یک نفس عمیق بکشید.


 از خود جدیدتان لذت ببرید

پس از تسلط بر این مهارت‌ها، شما پادشاه (یا ملکه) مکالمه خواهید شد و اکنون آرام‌تر، باهوش‌تر و قوی تر از گذشته هستید.

اگرچه به نظر می‌رسد کار زیاد است، اما وقتی این نکات را تمرین کنید، این روند طبیعی می‌شود. به این ترتیب نگاه کنید که برخی از بزرگترین مشارکت‌کنندگان در جامعه عقیده و اراده قوی دارند.

بین لجبازی و پافشاری, مرز باریکی وجود دارد و برخورد با افراد با اراده قوی در مورد مهارت آن ها  آسان نیست، اما از قضا کافی است و می‌تواند یکی از رازهای موفقیت باشد و قاطعیت و پافشاری ویژگی‌های شخصیتی مورد نیاز برای موفقیت است.

بیل گیتس و مارک زاکربرگ هم خودشان به این نکته اعتراف می‌کنند که افرادی لجباز هستند.

افراد لجباز افرادی با اراده قوی هستند که اراده قوی هم مهارت لازم برای موفقیت در تجارت است. با این حال، زندگی برای آن‌ها آسان نیست. هنگامی که این ویژگی شخصیتی نزد شما منفی شد, باید سر و کله زدن با آن‌ها را متوقف کنید و یاد بگیرید چگونه باید با یک رهبر مصمم برخورد کرد که در این صورت، برترین اسلحه خواهید شد. بنابراین, از شخص لجباز زندگی خود تشکر کنید که شما را به شخص بهتری تبدیل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha