شاید تاکنون تصور می‌کردید که مصرف مکمل مختص بانوان است. اما بدن مردان نیز نیاز به دریافت مواد معدنی و مغذی فراونی دارد که بهترین راه تامین آن‌ها مصرف مکمل‌های غذایی است.

خرید بهترین مکمل تقویتی آقایان ایرانی

سلامت نیوز: شاید تاکنون تصور می‌کردید که مصرف مکمل مختص بانوان است. اما بدن مردان نیز نیاز به دریافت مواد معدنی و مغذی فراونی دارد که بهترین راه تامین آن‌ها مصرف مکمل‌های غذایی است.

بهترین مکمل تقویتی آقایان ایرانی

مکمل مولتی ویتامین و حقایق جالب

مصرف سیزده ویتامین و حداقل ۱۶ ماده معدنی برای حفظ سلامتی ما ضروری است. بسیاری از آن‌ها به واکنش‌های آنزیمی در بدن کمک کرده یا به ‌عنوان مولکول‌های سیگنالینگ یا عناصر ساختاری عمل می‌کنند. بدن ما همچنین برای تولید مثل، نگهداری، رشد و تنظیم فرآیندهای طبیعی به این مواد مغذی نیاز دارد. مولتی ویتامین‌ها مانند مولتی ویتامین برای آقایان ممکن است بسیاری از این ویتامین‌ها و مواد معدنی را در اشکال و مقادیر مختلف ارائه دهند. آن‌ها همچنین ممکن است حاوی مواد دیگری مانند فیبر، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب باشند.

مولتی‌ویتامین می‌تواند باعث خلق‌وخوی بهتر فرد شود و حافظه او را تقویت کند. دانشمندان توانسته اند اثبات کنند که کمبود مولتی ویتامین می‌تواند باعث خلق‌وخوی بد و افسردگی شود. درنتیجه به قطعیت می‌توان گفت برای سلامت روح، وجود مولتی ویتامین ها بسیار ضروری هستند.

فواید مصرف مولتی ویتامین برای آقایان

به‌ طور کلی یافته‌های مربوط به مصرف مولتی ویتامین از جمله مولتی ویتامین برای آقایان منافع بیشتری نسبت به جلوگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی نشان داده است. از آنجا که آقایان مانند خانم‌ها ماهیانه خون از دست نمی‌دهند کمتر در معرض خطر کم‌ خونی فقر آهن قرار دارند. بنابراین آهن مورد نیاز مردان بسیار کمتر است.

با بررسی تأثیر استفاده طولانی ‌مدت از مولتی ویتامین در مردان سالم دانشمندان دریافتند که مصرف این مکمل‌ها  و مکمل آقایان مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • سرطان: با مصرف مولتی ویتامین‌ها مردان ۸٪ کمتر مبتلا به سرطان می‌شوند و اثر محافظتی این ریزمغذی‌ها در مردان با سابقه سرطان بیشتر بود.
  • بینایی: خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد.

ویتامین‌های مورد نیاز آقایان

مردان ۱۹ تا ۷۰ ساله برای حفظ سلامتی باید اطمینان حاصل کنند که ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر را به‌اندازه کافی دریافت می‌کنند:

  • ویتامین A: برای سلامت پوست ، چشم و ایمنی لازم است.
  • ویتامین C :  برای سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن ضروری است.
  • ویتامین‌های گروه : B در متابولیسم انرژی و تولید گلبول‌های قرمز خون نقش دارند.
  • کلسیم، منیزیم، ویتامینD ، ویتامین K و روی: برای سلامت استخوان‌ها حیاتی هستند.
  • ویتامین E و سلنیوم: به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کنند.

در هنگام خرید مولتی ویتامین به چه چیزی دقت کنیم؟

باید برچسب مواد تشکیل دهنده را با دقت بخوانید تا مواد آلرژی زا، رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده و سایر موادی را که ممکن است به آنها حساس باشید پیدا کنید. همچنین افرادی که مبتلا به سلیاک هستند باید مولتی ویتامینی تهیه کنند که فاقد گلوتن باشد و روی آن گلوتن فری درج شده باشد.

مردان ورزشکار و مکمل‌های ورزشی

مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران بهبود عملکرد ورزشی است، ورزشکاران مرد برای عملکرد حرفه‌ای ابتدا با دریافت مواد غذایی طبیعی از گروه‌های پروتئین و کربوهیدرات تغذیه می‌کنند و در مرحله‌ی بعد با شک و تردید به دنبال قرص‌ها و مکمل‌ها می‌روند. ورزشکاران خانم نیز با استفاده از مولتی‌ویتامین‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا سعی در بهبود بخشیدن به عملکرد خود هستند.

اگرچه از نظر قانونی مصرف مکمل‌ها منع نشده و به راحتی تحت عنوان برندها‌ی مختلف یافت می‌شوند اما تشخیص و انتخاب مکمل مناسب امری تخصصی‌ است و باید به موارد احتیاطی و منع مصرف آن‌ها توجه کرد.

متغیرهایی نظیر سن، جنسیت، نوع ورزش و هدف، بیماری‌های خاص و سطح مسابقات در انتخاب مکمل بسیار تأثیر گذارند. از طرفی دانستن زمان و مقدار مصرف مکمل‌ها در شرایط مختلف در به حداکثر رساندن آثار آن‌ها امری ضروری است.

پزشکان معتقدند کسانی که انرژی مصرفی روزانه خود را از مواد غذایی سالم و گروه‌های غذایی تأمین می‌کنند، حتی اگر ورزش شدید داشته باشند نیز به مکمل‌ها نیازی ندارند و مصرف مکمل‌ها فقط برای ورزشکارانی لازم است که هدف ورزشی متفاوت دارند و به عنوان مثال برای بلند کردن وزنه و بار بیشتر انرژی دریافتی کفایت نمی‌کند در نتیجه مصرف کراتین و پروتئین وی می‌تواند در تسریع بخشیدن به قدرت و سرعت مورد نظر موثر واقع شود.

پسران نوجوان و مکمل‌های ورزشی

بسیاری از نوجوانان در صدد دستیابی به عضلات قوی و پرورش اندام هستند و برای تسریع در نتیجه از ‌هورمون‌ها استفاده می‌کنند.

نوجوانان زیر ۱۸ سال باید بدانند در سنی قرار دارند که ترشح هورمون رشد در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، در نتیجه نیازی به مصرف استروئیدها و هورمون رشد ندارند. در صورت استفاده از این داروها در سن رشد ممکن است با عوارض جبران‌ناپذیری روبرو شوند. اگر هدف شما رسیدن به فرم بدنی دلخواه و عضله سازی است، مصرف مولتی ویتامین قرص امگا ۳ و یک پودر پروتئین با کیفیت برای شما کافی خواهد بود و لازم به ذکر است مقدار اضافی پروتئین و مواد دیگر برای بدن لازم نیست. پس برای دستیابی به نتیجه پایدار باید عادات غذایی خود را تغییر دهید و نیاز بدن را از منابع طبیعی برطرف کنید.

مکمل ورزشی و انواع آن

به طور کلی مکمل‌ ورزشی 3 نوع دارد:

  • آن‌هایی که بر تولید و سوخت ‌و ساز انرژی تأثیر می‌گذارند مثل کراتین، ال کارنیتین،کافئین و بی کربنات سدیم
  • آن‌هایی که ممکن‌ است باعث پرورش عضله و توده کم‌چرب شوند مثل پروتئین و اسید های آمینو، مکمل BCAA پیکولینات کروم و بتاهیدروکسی بتامتیل بوتیرات
  • آن‌هایی که می‌توانند بر سلامت عمومی اثر بگذارند مثل مولتی ویتامین ، فولیک اسید و نیاسین
  • بسیاری از مکمل‌های موجود در بازار فاقد کیفیت مناسب و در نتیجه عدم اثربخشی مطلوب هستند، بسیاری از ورزشکاران با انتخاب اشتباه مکمل‌ها به جزعوارض جانبی دچار افت عملکرد هم می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود فقط از مکمل‌های تأیید شده داخلی یا خارجی و ترجیحاً موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید و از مصرف چشم بسته آن‌ها بپرهیزید.

خبر خوشی برای شما داریم. داروخانه  آنلاین  دارو دات کام بزرگترین داروخانه آنلاین کشور همراه با مشاورانی مجرب به شما در خرید و انتخاب انواع ویتامین‌ها و مکمل‌های تقویتی مردان کمک می‌کنند تا لذت تجربه‌ی راحت‌ترین انتخاب از داروخانه آنلاین اینترنتی را کسب کنید.

همچنین در صفحه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی دارو دات کام، با شرکت در مسابقه‌ها و اجرای چند قانون ساده برنده‌ی جوایز ارزنده‌ای شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha