هنوز با کرونا درگیر هستیم؛ گرچه واکسیناسیون شروع شده و از پیک چهارم خلاص شده‌ایم. یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، تغذیه سالم با هدف افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن است. بنابراین می‌خواهیم با چند راهکار برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن آشنا شویم. هنوز با کرونا درگیر هستیم؛ گرچه واکسیناسیون شروع شده و از پیک چهارم خلاص شده‌ایم.

تقویت بدن برای گذار از کرونا

سلامت نیوز: هنوز با کرونا درگیر هستیم؛ گرچه واکسیناسیون شروع شده و از پیک چهارم خلاص شده‌ایم. یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، تغذیه سالم با هدف افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن است. بنابراین می‌خواهیم با چند راهکار برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن آشنا شویم. هنوز با کرونا درگیر هستیم؛ گرچه واکسیناسیون شروع شده و از پیک چهارم خلاص شده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، تغذیه سالم با هدف افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن است. بنابراین می‌خواهیم با چند راهکار برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن آشنا شویم.


ویتامین خورشید
ویتامین (D) یکی از ویتامین‌هایی است که درباره تأثیر مصرف آن برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس، زیاد شنیده‌ایم. یکی از منابع مهم آن، مکمل‌های این ویتامین است. اما به غیر از مصرف منابع شیمیایی، راهکارها دیگری نیز وجود دارد. این راهکار مهم، دریافت این ویتامین از منابع طبیعی است.
1- خورشید: خورشید خانم که آفتاب کرد (!)، حتماً به او سر بزنید. برای این کار، روزی 30 تا 45 دقیقه زیر نور آفتاب پیاده‌روی کنید. این کار باعث جذب ویتامین (D) می‌شود.
2- خوراکی: ویتامین (D) در خوراکی‌های دریایی، قارچ، زرده تخم‌مرغ، انواع غلات، جوی دوسر، شیر به‌ویژه انواع غنی شده با این ویتامین، سویا و شیر سویا، پرتقال، پنیر و جگر.
 
به روی سلام کنید
زینک یا روی، به نظر عنصر کوچکی است که تأثیری در حفظ سلامتی بدن ندارد. اما این عنصر، یکی از مهمترین عناصر برای افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این حتی برای درمان عوارض ناشی از کرونا، دریافت مقدار کافی روی مهم است. برای مثال ریزش مو و کاهش کیفیت پوست، از عوارض کروناست.
مصرف موادغذایی حاوی روی می‌تواند به تسریع درمان این عوارض کمک کند.
خوراکی‌ها: جگر گوساله، عدس، نان سبوسدار مانند سنگک یا جو، زرده تخم‌مرغ، جوی دوسر و ماهی روغنی.
 
آرامش با ورزش
حداقل دو سال است که همه ما با تنش ناشی از بیماری کرونا درگیر هستیم. این مسأله باعث افزایش استرس و اضطراب شده و همین مسأله باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. یکی از راهکارهای کنترل استرس و اضطراب و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن، ورزش است. ورزش می‌تواند از روزی نیم ساعت پیاده‌روی تا ورزش‌های منظم و خاص‌تر باشد. بنابراین برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، حتماً برای ورزش روزانه وقت بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha