شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 312283

افراد کمی به کیفیت محصولات غذایی در سوپرمارکت فکر می‌کنند، اما برخی مواد را بهتر است که خودتان تهیه کنید و از سوپرمارکت محل نخرید.

این مواد خوراکی را هرگز از سوپرمارکت نخرید

سلامت نیوز: افراد کمی به کیفیت محصولات غذایی در سوپرمارکت فکر می‌کنند، اما برخی مواد را بهتر است که خودتان تهیه کنید و از سوپرمارکت محل نخرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، النا سولوماتینا متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای می‌نویسد که در سوپرمارکت مردم اغلب هر چیزی را که به دستشان می‌رسد در سبد قرار می‌دهند و نمی‌دانند که این غذا سالم است یا ناسالم. پیشنهاد ما این است که به چند دسته از محصولات که در ادامه معرفی می‌شوند حتی اگر در بهترین سوپرمارکت‌ها هم تولید شده باشند، توجه نکنید.  

گوشت چرخ‌کرده: به گفته بسیاری از تولیدکنندگان گوشت چرخ‌کرده دارای مقدار زیادی چربی، پوست و استخوان است. بنابراین بهتر است گوشت تازه را در بازار خریداری کنید و گوشت چرخ‌کرده خوشمزه را خودتان تهیه کنید که در آن ۱۰۰ درصد از ترکیب آن مطمئن باشید.

شکلات‌های فله‌ای: موضوع این است که ماندگاری شیرینی‌ها نسبتاً کوتاه است و جعبه‌های بزرگ شیرینی همیشه در شرایط استانداردی نگهداری نمی‌شود. فروشندگان در این مورد چه کاری انجام می‌دهند؟ آنها تاریخ‌های برچسب قیمت را جدا می‌کنند. بنابراین نباید تعجب کرد که چرا آبنبات خیلی سخت و بوی عجیبی دارد.

پنیر رنده‌شده: این اتفاق می‌افتد که تاریخ تولید و انقضای برخی از این پنیرها با شرکتی که در بسته‌بندی اعلام‌شده مطابقت ندارند. علاوه بر این، در برخی از انواع پنیرها، به عنوان مثال، در پارمزان، تولیدکنندگان می‌توانند با خیال راحت سلولز را اضافه کنند تا حجم را افزایش دهند و از تشکیل توده‌های داخل بسته جلوگیری کنند افزایش دهند. پس بهتر است پنیر را خودتان خریداری کنید و رنده کنید.

مرغ کبابی: این نوع مرغ اغلب از گوشتی تهیه می‌شود که قابل فروش نیست. این گوشت چند روز در مایع مخصوص خیسانده و سپس سرخ می‌شود تا ترد شود. اغلب اتفاق می‌افتد که مرغ کبابی گرم به‌سرعت به فروش می‌رسد و از مرغ‌های قدیمی برای مرغ مرینیت‌شده استفاده می‌شود.

سالادهای آماده: خوب است که سالادهای آماده ۵-۱۵ دقیقه قبل از مصرف شما آماده شده باشند. اما متاسفانه اغلب آنها تمام روز را در محیط گرم قرار می‌دهند. علاوه بر این، برای تهیه چنین سالادهایی اغلب از مایونز ارزان‌قیمت و با کیفیت پایین و گاهی اوقات از سایر محصولات تاریخ انقضا گذشته، استفاده می‌شود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha