از عوامل مهم در تعیین هزینه های عملیاتی دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، مقدار برق مصرفی تامین شده توسط پمپ می باشد. در صورتی که امکان کاهش فشار عملیاتی سیستم (با استفاده از ممبران های LE) وجود داشته باشد، می توان هزینه برق مصرفی را نیز تا حد زیادی کاهش داد. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید، که فشار عملیاتی که توسط طراح سیستم تعیین شده است، نباید کاهش پیدا کند. کاهش فشار تنها با نظر طراح دستگاه تصفیه آب صنعتی و با توجه به شرایط و پارامترهای سیستم باید انجام شود.

روش های کاهش هزینه های عملیاتی سیستم آب شیرین کن صنعتی

سلامت نیوز: از عوامل مهم در تعیین هزینه های عملیاتی دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، مقدار برق مصرفی تامین شده توسط پمپ می باشد. در صورتی که امکان کاهش فشار عملیاتی سیستم (با استفاده از ممبران های LE) وجود داشته باشد، می توان هزینه برق مصرفی را نیز تا حد زیادی کاهش داد. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید، که فشار عملیاتی که توسط طراح سیستم تعیین شده است، نباید کاهش پیدا کند. کاهش فشار تنها با نظر طراح دستگاه تصفیه آب صنعتی و با توجه به شرایط و پارامترهای سیستم باید انجام شود.

در صورتی که هدف شما از ابتدا کاهش هزینه های برق مصرفی سیستم باشد، باید از طراح بخواهید طراحی سیستم را مطابق با این هدف انجام دهد. طراح سیستم های تصفیه آب صنعتی، با استفاده از روش های مختلف می تواند هزینه های عملیاتی را کاهش دهد، برخی از این روش ها در زیر آمده است:

1- طراحی دستگاه با حداکثر ممکن فیلتر ممبران

طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی بر اساس حداکثر تعداد فیلتر ممبران، یکی از راهکارهای کاهش هزینه های عملیاتی می باشد. هر چه تعداد فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی، در سیستم بیش تر باشد، فشار عملیاتی کمتری برای تولید دبی مورد انتظار نیاز می باشد. اما در عین حال، این کار قیمت نهایی سیستم تصفیه آب صنعتی را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

2- انتخاب ممبران های با مصرف انرژی کم (LE :Low Energy)

استفاده از ممبران های کم انرژی، هزینه های عملیاتی دستگاه آب شیرین کن صنعتی را کاهش می دهد، اما در عین حال باعث افت کم در کیفیت آب تولیدی نیز می شود. در صورتی که برای کاربردی کیفیت آب تولیدی اهمیت زیادی دارد، باید از روش های دیگر برای کاهش هزینه های عملیاتی استفاده کنید.

3- درصد ریکاوری کمتر

درصد بازیابی یا ریکاوری بر روی هزینه های عملیاتی سیستم های تصفیه آب صنعتی تاثیر گذار است. کاهش درصد بازیافت، باعث کاهش فشار عملیاتی و در نتیجه کاهش مصرف برق پمپ می شود. علاوه بر این کاهش نرخ ریکاوری با کاهش بار عملیاتی فیلترهای ممبران باعث افزایش طول عمر آنها می شود. هم چنین درصد ریکاوری پایین تر باعث می شود، ممبران ها کمتر نیاز به شستشوی در محل (عملیات CIP) پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: آنتی اسکالانت آبین

متداول ترین سوالات برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

برای خرید یک سیستم تصفیه آب صنعتی متناسب با نیاز و کاربردی که دارید، یک سری اطلاعات کلی را باید در اختیار طراح سیستم قرار دهید، تا طراحی و پیاده سازی سیستم مطابق با نیاز شما انجام شود. برای روشن شدن این موضوع برخی از متداول ترین سوالات که ممکن است در زمان خرید دستگاه های آب شیرین کن صنعتی با آنها مواجه شوید را با هم بررسی می کنیم:

آیا سیستم تصفیه آب اسمز معکوس پر هزینه است؟

در صورتی که دستگاه های تصفیه آب صنعتی به خوبی طراحی و پیاده سازی نشوند، طبیعتا هزینه های بسیار زیادی را به خریدار تحمیل می کنند. اما در صورت طراحی اصولی و مطابق با پارامترها و شرایط مورد نیاز، سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس، حتی می توانند هزینه های فیلتراسیون را کاهش داده و هم چنین آب را نسبت به دیگر روش ها، با کیفیت بالاتری نیز تصفیه کنند.

دلیل هزینه بالای سیستم های تصفیه آب اسمز معکوس چیست؟

دلیل اصلی پر هزینه بودن دستگاه تصفیه آب RO، این است که متاسفانه در اکثر موارد این دستگاه ها توسط افراد کارشناس و با تجربه طراحی و پیاده سازی نمی شوند. این موضوع هم باعث کاهش عملکرد دستگاه شده و هم طول عمر قطعات و فیلترهای ممبران را کاهش می دهد. تنها راه اطمینان از خرید محصولی با کیفیت این است، که برای خرید آب شیرین کن های صنعتی به فروشگاه ها یا وب سایت های معتبر مراجعه کنید.

کاهش هزینه های سیستم تصفیه آب اسمز معکوس (RO)

حدود 80% هزینه های سیستم تصفیه آب صنعتی به تعداد ممبران های استفاده شده در ساخت دستگاه بستگی دارد. انتخاب تعداد ممبران نیز به ظرفیت سیستم وابسته است. برای یک ظرفیت مشخص تولید آب در شبانه روز، تعداد ممبران ها عدد ثابتی نیست، بلکه طراح می تواند بر اساس محدوده فلاکسی که برای سیستم در نظر گرفته است، یک حداقل و حداکثری برای تعداد ممبران ها تعیین کند.

اطلاعات ارائه شده تا حدودی باعث آشنایی شما با بخش عمده ای از پارامترهای موثر در هزینه های دستگاه تصفیه آب صنعتی می شود. توصیه می شود به دلیل اهمیت طراحی مطابق با هدف تصفیه آب و نیاز سیستم، حتما جهت خرید دستگاه های آب شیرین کن صنعتی به شرکت هایی مراجعه کنید که دارای کارشناسان متخصص برای طراحی، پیاده سازی و نگهداری این سیستم ها باشند. وب سایت تصفیه آب abin.ir به عنوان یکی از فروشگاه های آنلاین فعال در حوزه تجهیزات آبی و با سال ها سابقه در زمینه طراحی دستگاه های تصفیه آب صنعتی با استفاده از نرم افزارهای تخصصی، برای سهولت در امر خرید سیستم های تصفیه آب صنعتی آبین، امکان مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب خود را از طریق تماس تلفنی فراهم آورده است. برای بهره مندی از این امکان از طریق شماره های زیر با کارشناسان بخش تصفیه آب صنعتی در ارتباط باشید:

021-22228116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha