چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 312797

برخی بیماری‌ها و مشکلات جسمی وجود دارند که باعث می‌شوند فرد مدام احساس تشنگی کند.

دلایل که منجر به تشنگی دائمی می‌شوند

سلامت نیوز:برخی بیماری‌ها و مشکلات جسمی وجود دارند که باعث می‌شوند فرد مدام احساس تشنگی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، با فرا رسیدن تابستان، نیاز به نوشیدن مایعات بیشتر افزایش می‌یابد تا نیاز‌های بدن پس از قرار گرفتن در معرض دمای بالا برآورده شود.


به گزارش  الکوثر،اما اگر شخصی احساس تشنگی مداوم کند، دیگر این مسئله مربوط به تشنگی موقتی نیست، بلکه به دلایل دیگری مربوط به بدن است و این نیز می‌تواند نشانگر برخی بیماری‌ها باشد که فرد ممکن است از آن رنج ببرد.


دهان خشک
سیگار کشیدن، کیفیت غذا و مصرف برخی دارو‌ها از دلایل اصلی خشکی دهان است. پزشکان پیشنهاد می‌کنند مقدار آب مصرفی را افزایش دهید یا برای یافتن دلایل کم آبی بدن از یک مشاوره پزشکی استفاده کنند.


دیابت
ممکن است فرد مبتلا به دیابت باشد، زیرا گلوکز (قند‌هایی که به سلول‌های بدن امکان می‌دهد عملکرد‌های مختلف خود را انجام دهند) در خون جمع شده و کلیه‌ها را مجبور به تلاش بیشتر برای جذب آن کند؛ بنابراین موارد ادرار در فرد افزایش می‌یابد و در نتیجه آب بدن کاهش یافته و فرد احساس تشنگی می‌کند.


دیابت کاذب
این یک بیماری غیرمعمول است که منجر به عدم تعادل مایعات در بدن می‌شود. این عدم تعادل باعث می‌شود که احساس تشنگی کنید حتی اگر تازه آب خورده باشید. همچنین ممکن است باعث شود مقدار زیادی ادرار تولید کنید. اگرچه اصطلاح دیابت کاذب و دیابت شبیه یکدیگر هستند، اما ارتباطی با یکدیگر ندارند.


کم خونی
کسانی که از کم خونی رنج می‌برند با تولید گلبول‌های قرمز سالم به اندازه کافی مقابله می‌کنند که در یافت اکسیژن برای بدن را سخت می‌کند و بدن با سرعت سریع گلبول‌های قرمز خون را از دست می‌دهد و در نتیجه به مایعات بیشتری احتیاج دارد.


رژیم غذایی
اگر فردی تحت رژیم کم کربوهیدرات باشد (کربوهیدرات‌ها عمدتا از قند‌ها و نشاسته‌ها ساخته می‌شوند) مانند رژیم کتو، بدن بیش از حد معمول به مایعات اضافی نیاز دارد. سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا، جینجر هولتن، این علائم را توضیح می‌دهد و می‌گوید: با تغییر رژیم غذایی در دو هفته اول، بدن دچار تغییر در تعادل مایعات می‌شود، به طوری که برخی از افراد احساس تشنگی بیش از حد می‌کنند و بیش از حد ادرار می‌کنند. کربوهیدرات مایعات مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.


حرکت یا ورزش بیش از حد
هنگامی که فرد حرکات ورزشی خشن را انجام می‌دهد یا مسافت بیشتری از حد معمول پیاده روی می‌کند، بدن به مقدار زیادی مایعات نیاز خواهد داشت، بنابراین متخصصان پیشنهاد می‌کنند ۱۵ دقیقه قبل از ورزش آب بنوشید و سپس هر ۲۰ دقیقه مقدار کمی آب بنوشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha