شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 312877

در یک مطالعه علمی بررسی شد که با رژیمی خاص و سالم می‌توان عوارض بارداری را کاهش داد.

کاهش عوارض بارداری با رژیمی خاص

سلامت نیوز:در یک مطالعه علمی بررسی شد که با رژیمی خاص و سالم می‌توان عوارض بارداری را کاهش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در مطالعات محققان دانشگاه کندی آمریکا مشخص شده است که زنان بارداری که نمره بالا در هر سه معیار تغذیه سالم کسب کرده اند، با خطر کمتر ابتلا به دیابت بارداری، اختلالات فشار خون مرتبط با بارداری و زایمان زودرس مواجه هستند.


این دانشمندان رژیم های غذایی افراد را در طول بارداری تجزیه و تحلیل کردند. ۱۹۰۰ زن از هفته ۸ تا ۱۳ بارداری تحت نظر قرار گرفتند و تمام مواردی که در طول سه ماه گذشته رعایت کرده بودند را گزارش دادند.  در هفته‌های ۱۶ تا ۲۲ و هفته‌های ۲۴ تا ۲۹، زنان آنچه را که در ۲۴ ساعت گذشته خورده بودند اعلام کردند.


پاسخ آن‌ها با توجه به سه شیوه تغذیه سالم به دست آمد: شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI)، رژیم مدیترانه‌ای جایگزین (AMED) و شیوه‌های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشارخون بالا (DASH). هر سه شیوه تغذیه‌ای ضمن محدود کردن گوشت قرمز و فرآوری شده، بر مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، آجیل و حبوبات تأکید دارند.


 محققان تاکید کردند که پیروی از هر رژیم غذایی از قبل از زمان بارداری تا سه ماهه دوم با خطر کمتر دیابت حاملگی، فشار خون بالا، پره اکلامپسی و زایمان زودرس همراه است.


 زنان با نمره بالا در شاخص تغذیه سالم جایگزین در هفته ۱۶ تا ۲۲ با کاهش ۳۲ درصدی خطر ابتلا به دیابت بارداری روبرو بودند.
در زنان با نمره بالا در شیوه‌های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشارخون بالا در هفته‌های ۸ تا ۱۲ و هفته‌های ۱۶ تا ۲۲ احتمال ابتلا به اختلالات فشار مرتبط با بارداری ۱۹ درصد کمتر بود.


نمره بالا در رژیم مدیترانه‌ای جایگزین در هفته ۲۴ تا ۲۹ یا نمره بالا در شیوه‌های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشارخون بالا در هفته ۲۴ تا ۲۹، ۵۰٪ خطر تولد زودرس را کاهش می دهد.


این آمار و ارقام نتایجی است که دانشمندان آمریکایی در مطالعات خود به دست آوردند و تاکید زیادی بر رژیم غذایی سالم و مناسب دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha