یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 31298
سلامت نیوز :اگر به دنبال مسیر میانبری هستید كه بتوانید قبل از شروع كارهای روزمره، انرژی زیادی را به بدن و مغز شما برساند، می‌توانید راه‌كارهای طبیعی‌تر را تجربه كنید.

به گزارش ایسنا، خوردنی‌های بسیاری وجود دارند كه ممكن است این سطح انرژی را برای بدن شما تامین كنند اما در این مقاله به 4 نمونه از موثرترین آنها اشاره شده كه اگر با كلاسهای هفتگی یوگا همراه شوند نتیجه معجزه آسایی برای تقویت جسم و ذهن شما در طول یك روز كاری خواهند داشت.

به گزارش روزنامه ایندیا اكسپرس، این چهار خوردنی معجزه كننده عبارتند از:

1-‌ موز: این میوه منبع غنی از كربوهیدرات‌های قابل هضم است كه به حفظ تقویت و عملكرد مناسب ماهیچه‌ها كمك می‌كند. موز همچنین می‌تواند سطح انرژی بدن را در بلند مدت در حد بالایی نگه دارد. بعلاوه موز منبع غنی از پتاسیم است كه این عنصر به تحریك تكانه‌های عصبی و در نتیجه افزایش توده عضلانی كمك می‌كند. حاصل این تغییرات افزایش طاقت بدن است.

2- عدس: این گروه از حبوبات حاوی تمام منابع غذایی مفیدی است كه بدن برای یك روز كاری فعال و پرتحرك به آن نیاز دارد. این موارد عبارتند از كربوهیدرات‌ها، پروتئین، فیبر خوراكی، ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند. بنابراین عدس می‌تواند بدون وارد كردن كالری‌ها و چربی‌های غیرضروری به بدن سطح انرژی آن را افزایش دهد.

3- تمشك آبی- این میوه مانند سایر توت‌ها منبعی غنی از آنتی اكسیدانهای مفید است. به گفته متخصصان هرچه رنگ توت‌ها تیره‌تر باشد خواص آنتی اكسیدانها افزایش پیدا می‌كند. تمشك آبی در عین حال تاثیر مثبتی در بهبود بافت‌های عضلانی آسیب دیده دارد و به تقویت عمومی بدن كمك می‌كند.

4- بادام‌ها: این مغزهای خوشمزه منابع مغذی و غنی از چربی و پروتئین و فیبرخوراكی هستند كه به تقویت پایدار انرژی بدن كمك كرده و موجب می‌شوند كه مدت طولانی‌تری احساس سیری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha